FANDOM

Złoty sztylet jest odpowiednikiem srebrnych sztyletów działających na Pierwotnych i w odróżnieniu od nich ma wpływ na Klausa.

The AwakeningEdytuj

W serii The Awakening, okazało się, iż w 1914 roku Kol wraz z dwiema czarownicami: Mary-Alice Claire oraz Astrid Malchance usiłował stworzyć złoty sztylet, który mógł działać na Klausa, terroryzującego Nowy Orlean. Kobiety były nieświadome swego zadania. Pierwotny musiał zdobyć klejnot należący do wdowy Fauline, by za pomocą magii zwanej kenyą przemienić srebrny sztylet w złoty. Jego plan został rozgryziony przez Marcela i w następstwie udaremniony. Kol trafił do trumny na niemal dwa stulecia.

The OriginalsEdytuj

W Chasing the Devil's Tail, Kol pod postacią Kaleba opowiada Davinie o swych nieudanych planach stworzenia sztyletu - jedynej broni na Klausa, która nie zabije go. W The Map of Moments, Marcel oddaje Kolowi diament, z którego ten planuje wykonać sztylet - Gerard dowiaduje się o chęci mężczyzny i zgadza się tylko dlatego, iż wynika ona z samoobrony.

2x19 elijah klaus sztylet

Klaus unieszkodliwiony.

W I Love You, Goodbye, Davina oraz Kol dokańczają prace nad sztyletem.

W When the Levee Breaks, Davina mówi Marcelowi o istnieniu sztyletu, jednak odmawia mu wypożyczenia go w celu unieszkodliwienia działającego lekkomyślnie Klausa. Zmienia zdanie, gdy dowiaduje się o rzekomym zabiciu Aidena przez Pierwotnego. Elijah wykorzystuje broń, by położyć kres jego knowaniom.

OfiaryEdytuj

  • Klaus Mikaelson:
    • 2013 rok - został zasztyletowany przez Elijah.
    • 2013 rok - sam siebie.

WłaścicieleEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Sztylet działa na Klausa, ponieważ jest wykonany ze złota.
    • Srebro w ciele wilkołaka (a także hybrydy) jedynie przyspiesza gojenie się rany.
    • Srebrny sztylet został przemieniony w złoty.

GaleriaEdytuj

Zobacz równieżEdytuj