FANDOM

Urządzenie Gilberta zostało zrobione przez Jonathana Gilberta oraz potajemnie zaczarowane przez Emily Bennett, która poprzez urok popchnęła Jonathana do wykonania tego urządzenia. Większość ludzi sądzi, że to on je wymyślił. Jest bronią przeciwko wampirom oraz wilkołakom, a kiedy zostanie uruchomione, jakikolwiek w pobliżu 5 przecznic zostanie unieruchomiony.

DziałanieEdytuj

Uruchomione urządzenie powoduje niewyobrażalny ból, poprzez wydawanie bardzo wysokich dźwięków, słyszalnych dla wilkołaków i wampirów. Ludzie nie mogą nic odczuć, ani usłyszeć. Bonnie Bennet, potomkinia Emily Bennet – obiecała swej przyjaciółce Elenie, że odeprze zaklęcie Emily i unieszkodliwi działanie urządzenia Gilberta. Niestety skłamała, sądząc, że dobrze byłoby dla miasta, oraz dla niej (chciała się zemścić), gdy wszystkie wampiry zginą, nawet Stefan i Damon Salvatore.

HistoriaEdytuj

Urządzeniegilbertaj
W Dniu Założyciela, Rada Założycieli postanowiła użyć tego urządzenia. Aktywował je John Gilbert. Gdy zostało ono aktywowane, wysokiej częstotliwości hałas sparaliżował wszystkie wilkołaki oraz wampiry. Burmistrz Richard Lockwood i jego syn Tyler – byli również sparaliżowani (Tyler był wtedy dalej niż 5 przecznic, lecz słuch wilkołaka jest lepszy niż wampira) pomimo, że ich geny wilkołaka były wciąż bezczynne. Odkąd
Device
wampiry i wilkołaki stały się słabe w stosunku do tego – uznano, że można wyniszczyć tym wszystkie hybrydy. John Gilbert wspomniał, że pracowałoby to tylko raz i przez około pięć minut. Hałas, który emanowało urządzenie, sprawiał, że Stefan Salvatore czuł jakby ktoś mu przekuwał czaszkę igłami. Anna, Damon i inne wampiry odczuwały ten sam ból.

GaleriaEdytuj

  • Tyler pod wpływem urządzenia.
  • Damon pod wpływem urządzenia.
  • Anna pod wpływem urządzenia.
  • Szkice urządzenia.
  • Kompas Gilberta.