FANDOM

Theophilia Flowers jest postacią z powieści Pamiętniki Wampirów. Jest ona potężną czarownicą, a także właścicielką pensjonatu, w którym mieszkał Stefano Salvatore.

Nazwisko

  • Theophilia to imię greckiego pochodzenia i oznacza "kochana przez Boga".
  • Flowers oznacza dosłownie "rośliny", ale są nasycone symboliką i znaczeniem. Na przykład ciemnoczerwona róża oznacza nieświadome piękno, a różowa róża oznacza wdzięk, szczęście, delikatność.

Seria Oryginalna

Młody Włoch, Stefano Salvatore przybywa do miasteczka Fell's Church, w stanie Wirginia i zatrzymuje się w pensjonacie u pani Flowers. Widziała jak Stefano po raz pierwszy przyprowadził Elenę Gilbert po tym, jak ją uratował i następnego dnia uprzejmie się z nią przywitała. W tym momencie nikt nie miał właściwie pojęcia, że jest ona czarownicą.

Po tym jak Elena Gilbert, Matt Honeycutt, Bonnie McCullough oraz Meredith Sulez znajdują Stefano i zabierają go z powrotem do pensjonatu, ze zdziwieniem stwierdzają, że pani Flowers zostawiła otwarte drzwi. Zauważają, że zwariowała na tym punkcie, ponieważ doszło do ataków na cmentarzu, który swoją drogą znajdował się w pobliżu pensjonatu.

Stefano i Damon Salvatore wracają do Fell's Church po tym, jak Bonnie wezwała Stefano. Chowają się w stodole pensjonatu, aby porozmawiać, ale przerywa im pani Flowers, która przynosi im przekąski i informuje, że pokój Stefano jest już przygotowany. Nim wychodzi, obiecuje nie mówić ani słowa o jego powrocie, czym wprawia wszystkich w osłupienie i zdezorientowanie.

Podczas pracy w ogrodzie, Stefano, Matt, Meredith i Bonnie podchodzą do nie i pytają się jej gdzie mogliby schować kołek z białego dębu, i choć była zdezorientowana pytaniem, skierowała ich do lasu.

Seria "Powrót"

Rzadko pojawiała się w Powrocie o zmierzchu, ponieważ ta część skupiała się bardziej na akcji w Mrocznym Wymiarze.

Rzadko pojawiała się w Uwięzionych, gdyż ta część skupiała się bardziej na akcji w Mrocznym Wymiarze.

Pamiętniki Wampirów

Pani Flowers pojawiła się w odcinku Masquerade, a po raz pierwszy została wspomniana przez Katherine w odcinku Plan B. W serialu telewizyjnym był ona zwykłym człowiekiem, u której Katherine Pierce wynajmowała pokój hotelowy.

Wcieliła się w nią Jackie Prucha.

Ciekawostki

  • Theophilia Flowers nie jest dokładnie opisana w oryginalnej serii. Jednakże w grze z 1996 roku, wygląda jak typowa miła i kochana starsza pani.
  • Serialowa Pani Flowers różni się od tej z powieści; w serialu jest tylko zwykłym człowiekiem, podczas gdy w książkach jest ona czarownicą.
    • Ponadto, gdy ona była właścicielką pensjonatu w powieści, w serialu telewizyjnym, pensjonat był własnością Zach'a Salvatore'a, aż do jego śmierci w 2009 roku i jest znany jako pensjonat Salvatorów.
  • Możliwe jest, że Sheila Bennett jest połączeniem dwóch postaci z książek, Pani Flowers i Honorii Fell.
  • Theophilia Flowers zasugerowała, że Inari mogła stać za działaniami Katherine von SwartzschildKlausa i Tylera Smallwooda, chociaż twierdziła, że nie potrzebuje pionków. Jeśli pani Flowers miała rację, to prawdopodobnie uczyniłoby Inari prawdziwym antagonistą dwóch pierwszych łuków historii.