FANDOM

The Big Uneasy jest osiemnastym odcinkiem pierwszego sezonu The Originals.

Opis

UCZTA BŁOGOSŁAWIEŃSTW — Genevieve prosi Elijah o pozwolenie na publiczne świętowanie przez jej sabat tradycyjnego dnia uczty, podczas którego członkowie społeczności oferują czarownicom podarki w zamian za ich błogosławieństwo. Monique i Genevieve mają odmienne zdanie na temat tego, czego chcą od nich przodkowie, a Genevieve ujawnia swój plan wzmocnienia mocy czarownic. Kiedy Elijah koncentruje swą uwagę na przywróceniu ich domu do stanu świetności, Klaus oskarża go o to, że robi to wyłącznie by zaimponować Hayley. Następnie Klaus wprowadza w życie [swój] plan, odnajdując Cary'ego, wilkołaka ze swego rodu i wysyłając go na poszukiwanie brakującej części rodzinnej historii. Marcel wtajemnicza Thierry'ego  w swój plan odzyskania władzy, ale Diego ma własne poglądy na przyszłość. Podczas Uczty Błogosławieństw Monique i Genevieve próbują wykorzystać ceremonię by dać Davinie nauczkę, ale wkracza Klaus i daje Davinie niespodziewanie ważny prezent. Podczas gdy Hayley zmaga się z odkryciem, po czyjej stronie powinna stanąć, ceremonia przybiera agresywny obrót. Leah Pipes również wystąpi w tym odcinku.

Streszczenie

Obsada

Postacie główne

Postacie cykliczne

Soundtrack

  • Dr John - Kingdom Of Izzness
  • Yeah Yeah Yeahs - Under The Earth
  • Jaymes Young - Dark Star
  • Tame Impala - Elephant
  • Kauf - When You're Out
  • Agnes Obel - Fuel To Fire

Cytaty

Klaus: Nigdy nie wiadomo, kiedy może się przydać potężna czarownica.

Marcel: Klaus ma jakieś interesy z czarownicami, które robi za plecami Elijah. Cokolwiek zamierza, jeśli uda mi się znaleźć dowód...
Thierry: Och, co wtedy zrobisz? Wydasz go jego starszemu bratu? Obrócisz ich przeciwko sobie? Jesteś wydalony z dzielnicy. Jeśli Elijah choćby poczuje twoje nadejście, jesteś trupem.
Marcel: Nie znasz ich tak jak ja. Już ją w połowie obróceni przeciwko sobie. Tysiąc lat rodzinnych niesnasek, dumy, winy, zazdrości - to wszystko składa się na beczkę prochu. Trzeba tylko przystawić zapałkę.
Thierry: Gdzie kupimy te zapałki? Rozejrzyj się, Marcelu. Nie mamy nic.
Marcel: Zaczynałem od niczego. Cholera, nic nie toczyło się po mojej myśli, zanim cię nie przemieniłem. Ty, twoja muzyka i całe miasto do wzięcia. To były świetne dni, T. Odzyskajmy je.

Hayley: Powiedz mi o wszystkim.

Elijah: Nie ufaj im. Żadnemu z nich.

Marcel: Kiedy podniosłem tę monetę, ratowałem ci tyłek. Klaus zamierzał zabić was wszystkich. Dobry przywódca wie, kiedy powinien przełożyć walkę na kolejny dzień. Ów dzień nastał. Jestem gotowy. Będziesz walczył ze mną?
Diego: Z czym? Rozejrzyj się. Masz tylko Thierry'ego i całkiem dużo do powiedzenia. Ludzie, wy wydajecie się tego nie rozumieć! Przegraliście, dobrze? Ja wybrałem zwycięską stronę, więc jeśli chcecie rozpocząć wojnę, będziecie walczyć przeciwko mnie.

Klaus: Kto powiedział, że podtrzymanie sojuszy nie może być zabawne?

Klaus: Widzę, że już pomściłeś tego wilczka. Ale sądząc po twoim spojrzeniu, wciąż jesteś żądny krwi.

Elijah: Skoro definicją szaleństwa jest robienie ciągle tego samo i oczekiwanie innych rezultatów, to moje dążenie do twojego odkupienia zdecydowanie czyni mnie najbardziej szalonym ze wszystkich ludzi.
Klaus: Dobrze więc, co strasznego tym razem zrobił bękart?

Elijah: Wiesz, że kiedyś naprawdę doceniałem metody twoich manipulacji? Jednak teraz jesteśmy tutaj, u progu nowej ery, która ma być korzystna nie tylko dla naszego domu, ale także dla twojego dziecka, a ty za moimi plecami spiskujesz z wilkołakami.
Klaus: Nie użyłbym słowa "spiskowanie" do określenia rodzinnej narady. W razie gdybyś zapomniał, Elijah, oni są moją rodziną tak samo, jak każdy z Mikaelsonów. Prawdę mówiąc, tego nazwiska nawet nie mogę nazywać moim.
Elijah: Jak beztrosko wypierasz się tysiącletniej lojalności wobec ciebie.
Klaus: Teraz, gdy znalazłem pozostałości mojej rodziny, mam to zignorować? Spodziewałem się, że poprzesz moją chęć pomocy im, zamiast pomagać Hayley i dziecku.
Elijah: Nie kwestionuj mojej lojalności względem tego dziecka.
Klaus: Oczywiście, bo twoje uczucie do Hayley nie ma nic wspólnego z tym bezgranicznym oddaniem. Widziałem, jak troszczyłeś się o nią dzisiejszego wieczoru, wołałeś jej imię w ciemności, jak gorliwie byłeś gotowy zniszczyć każdego, kto by ją skrzywdził.
Elijah: Musiałem ukrywać każdy odruch jaki kiedykolwiek miałem wobec tej kobiety, staram się szanować twoje zamiary, ale ty najwyraźniej nic nie zamierzasz.
Klaus: Ostrzegałem cię!
Elijah: To ja ciebie ostrzegałem! Wybaczałem ci, wstawiałem się za tobą, porzucałem każde z moich pragnień w imię twojego niedorzecznego odkupienia. Koniec z tym. Jeśli czegoś pragnę, to wezmę to i nic, ale to nic, nie stanie mi na drodze.

Marcel: To jest Thierry Vanchure. Niesamowity trębacz, miłośnik zadziornych kobiet - czarownic, wampirzyc.... i człowiekowatych. Razem odbudowaliśmy to miasto, a on zawsze stał po mojej stronie. Nawet kiedy nawaliłem i zapomniałem go tam ustawić. A teraz mogę ci tylko obiecać, T, że nie pozwolę ci umrzeć na próżno. Odzyskam nasze miasto.

Wideo promujące

The Originals 1x18 NEW Promo - The Big Uneasy HD

Galeria