FANDOM

Rozbuduj!

Klaus:: „Powiedz szczerze. Nienawidzisz mnie dla zasady? Czy może chodzi o coś, co powiedziałem?
Sofya: „Pięćset lat temu... w rosyjskiej wiosce o nazwie Kalach. Miły, letni dzień. Wielka szczęśliwa rodzina. Przyjęcie weselne. Przypominasz sobie? Poszłam po wino. Kiedy wróciłam, zobaczyłam jak pożywiasz się na mojej siostrze. Przyjęcie... moja cała rodzina... wszyscy martwi. Ukryłam się i przyglądałam.
— Sofya wyznaje Klausowi dlaczego go nienawidzi

Sofya Voronova jest wampirzycą, prawdopodobnie z linii Klausa oraz byłą kochanką Marcela Gerarda.

Wczesne życie Edytuj

Sofya urodziła się i żyła na przełomie XV i XVI wieku gdzieś w Europie Wschodniej. Miała kochającą rodzinę i wiele bliskich osób, była szczęśliwa. W pewnym momencie swojego życia prawdopodobnie wyszła za mąż. Podczas wesele oddaliła się, by przynieść wino. Kiedy wróciła wszystko było zdemolowane, pokryte krwią, goście weselni, w tym cała rodzina Sofyi nie żyli. Zobaczyła Klausa wpitego w szyję jej siostry. Nie wiadomo, czy Klaus ją zobaczył, ale Sofya przeżyła ten dzień.

O dalszych losach Sofyi wiadomo nie wiele, jednak została ona wampirem oraz podporządkowała swoje nieśmiertelne życie pomszczeniu bliskich i zemście na Klausie. W jakimś czasie nauczyła się walczyć i zdecydowała zostać najemniczką, w ten sposób pozyskiwała nową wiedzę i umiejętności.

Sezon 3 Edytuj

Ok. roku 2014 r. zatrudnił ją Lucien Castle. Dla niego przejęła pocisk z drewna białego dębu oraz zorganizowała jego aukcję, która miała być przykrywką dla działań Luciena, który gromadził jad siedmiu klanów wilkołaków oraz planował porwanie Freyi.

Sezon 4 Edytuj

Po śmierci Luciena oraz upadku Mikaelsonów okazuje się, że Sofyi przez pięć lat współpracowała z Marcelem Gerardem. Informowała go m. in. o posunięciach wampirów odwiedzających miasto, o miejscu pobytu Hayley Marshall, a także ostrzegła go, kiedy hybryda zdobyła jad wszystkich watah. Między Sofyą, a Marcelem nawiązał się romans, ale niepokojące wydarzenia w Nowym Orleanie nie pozwoliły na jego rozkwit. Kiedy Marcel zaczął być nawiedzany przez Pustkę wampirzyca usiłowała mu pomóc, ale na skutek walki z Klausem trafił do lochów Mikaelsonów. Sofya przedsięwzięła kroki by go uwolnić, zmuszając do pomocy np. Josha i idąc z nim na przyjęcie do rezydencji Mikaelsonów, gdzie, jak oboje podejrzewali przetrzymywany był Marcel. Jednocześnie spiskowała z arcykapłan Pustki, by dopełnić swojej zemsty i zgładzić Klausa. Na przyjęcie poszła, nosząc w bransolecie kolce krzewu róży, wyrosłego z krwi Marcela, przelanej podczas jego walki z Klausem, oraz magii Pustki. Ukłucie takim kolcem mogło mieć podobne skutki do ugryzienia przez Marcela, a zatem było śmiertelne dla Pierwotnych. Sofya jednak, po manipulacjach Klausa, dla dobra swojego i Marcela zdecydowała się wydać służących Pustki. Kilka godzin później, gdy dowiedziała się, że Mikaelson nie ma zamiaru jeszcze uwolnić Marcela opowiedziała Klausowi, za co go nienawidzi. Planowała dalej dążyć do uwolnienia Gerarda, lecz uniemożliwiła jej to Pustka, która, obawiając się powrotu przodków czarownic z Nowego Orleanu, opętała jej ciało. Od tego momentu na długo Sofya została uwięziona we własnym ciele. O jej powrót walczył Marcel. Gdy Pustka odrodziła się, Sofya pozostawała nieprzytomna, zaś Marcel usiłował zdobyć najpierw krew Pustki, a potem różany krzew, by można było stworzyć lekarstwo, które obudzi Sofyę. Udało mu się ją przywrócić, kiedy już wszyscy myśleli, że Pustka została pokonana, jednak Sofya wciąż twierdziła, że wyczuwa, że Pustka żyje. W końcu doszła do siebie i zjawiła się z samą porę, by pomóc Marcelowi pokonać napastników, usiłujących dopaść Vincenta. Próbowała pomóc nawet Mikaelsonom poskromić Pustkę, tkwiącą w Hope i ostrzegła Klausa, że jego córka nie może się poddać. Co ciekawe, Sofya zdradzała bardzo dużo uczuć i niepokoju, kiedy Hope została opętana, choć wampirzyca zawsze była wyjątkowo chłodna i opanowana. Prawdopodobnie martwiła się ze względu na współczucie i troskę o dziecko i nie zważała przy tym, że jest to córka jej wroga. Wampirzyca odradzała również Marcelowi sojusz z Mikaelsonami, ale ostatecznie razem z nim wciągnęła zwolenników Pustki w pułapkę, a Klaus i Elijah spalili ich żywcem w kościele. Ostatecznie, po przeniesieniu demona do ciał Pierwotnych Sofya opuściła Nowy Orlean zadowolona, że w obrocie spraw Mikaelsonowie zostali rozdzieleni, a co za tym idzie Klaus cierpi. Zaproponowała Marcelowi, by ten pojechał z nią, ale ten odmówił i dołączył zamiast tego do Rebekah.

Ciekawostki Edytuj

  • Rodzina Sofyi zginęła prawdopodobnie z wyniku jednego z bardzo licznych mordów, których dopuścił się w Klaus w Bułgarii i innych miejscach na Wschodzie, po ucieczce Kateriny Petrovej.

GaleriaEdytuj