FANDOM

Północ
Pamiętniki Wampirów: Północ
to siódma księga napisana przez L. J. Smith. Po raz pierwszy wydana 15 marca 2011 roku.

OpisEdytuj

Elena: z pomocą Damona wyrwała ukochanego z piekielnej otchłani. Lecz obaj bracia powrócili z objęć mroku odmienieni.
Stefano: osłabiony długim uwięzieniem potrzebuje coraz więcej krwi, bardziej życiodajnej niż miłość Eleny.
Damon: zmaga się z tajemniczą magią, która zmieniła go w… człowieka. I zrobi wszystko, żeby odzyskać nieśmiertelność, choćby miał wrócić do piekła.

Każde z nich musi pokonać swe własne demony, straszniejsze niż krążące wokół nich. A Elena musi wyznać wreszcie własnemu sercu, do którego brata chce należeć na wieczność…

StreszczenieEdytuj

Grupa ocalałych przyjaciół z Fell's Church powraca, by zobaczyć swoje miasto w chaosie. Meredith dokonuje przerażającego odkrycia w swoich poszukiwaniach (okazuje się że jest łowczynią wampirów i ma brata bliźniaka, który w wieku trzech lat został porwany przez Klausa i stał się wampirem), a Bonnie ma coś, co może wytłumaczyć cały chaos, który ma miejsce w mieście. Matt stawia czoło Caroline, podczas gdy Elena podświadomie dokonuje wyboru jednego z braci. Z kolei Damon za wszelką cenę chce znów stać się wampirem, a ponieważ nie ma nikogo w pobliżu, kto zmieniłby go z powrotem i byłby go w dodatku godzien, postanawia za pomocą gwiezdnej kuli Misao otworzyć sobie portal do Mrocznych Wymiarów. Jednak Bonnie pod wpływem Czarnej Magii wybiera się z nim w podróż. Damon zostawia ją w wynajętym pokoiku, a sam wyrusza do wampirzej księżniczki Jessalyn D'Aubigne, aby ta go przemieniła. Do pensjonatu dostaje się Shinichi i Misao. Przyjaciele zabierają im uniwersalne klucze i rozdzielają się. Stefano i Elena wyruszają po Bonnie, a Matt, Meredith i pani Flowers próbują powstrzymać opętane dzieci. Bonnie natomiast wymyka się do sklepu po słodką śliwkę i zostaje złapana oraz sprzedana na targu niewolników Shinichi'emu. Damon wyrusza jej na pomoc. Stefano i Elena spotykają Bonnie i Damona u Lady Ulmy i razem wyruszają na poszukiwanie Siedmiu skarbów Kitsune. Przy pomocy Sage'a odnajdują największą gwiezdną kule, pokonują Shinichi'ego, ale niestety zaczarowane drzewo, które chroni gwiezdną kule przebija serce Damona. Elena używa Skrzydeł Destrukcji i cały ten świat się rozpada, łącznie z gwiezdną kulą. Natomiast w Fell Church Meredith odkrywa,że to Obaasan- babka Isobel to tak naprawdę Inari Obaasan, której Shinichi i Misao są sługami. Razem z Mattem i panią Flowers wyrusza na bitwę. Podczas podróży pani Flowers dzięki mocy zamienia się w młodą kobietę i każe sie nazywać Theo. Matt i Meredith ratują Isobel i jej matkę, a podczas walki Inari umiera (jej gwiezdna kula zostaje zniszczona). Dzieci uwalniają się z pod czaru. Stefano, Elena, Bonnie i Sage trafiają do Niebiańskiego Sądu, gdzie Elenie udaje się wytargować odbudowę miasteczka, odzyskanie starego życia i przywrócenie do życia wszystkich osób które zginęły przez kitsune oraz Klausa. Jednak Strażniczki nie chcą się zgodzić na uratowanie Damona. Elena w porywie gniewu próbuje użyć Skrzydeł Destrukcji, ale w ostatniej chwili zostaje powstrzymana. Strażniczki odbierają jej wszystkie skrzydła oraz telepatie, próbują również oczyścić jej krew, ale zabrania im Sage (oczyszczenie krwi spowoduje śmierć Eleny, która ma w sobie krew Sage'a i Stefano co może przemienić ją w wampira). Przyjaciele zostają odesłani do domu. W ostatnim rozdziale księgi na planecie, którą zniszczyła Elena pewna osoba wraca do życia.

Poprzednia powieść: Kolejna powieść:
Dusze cieni Fantom