FANDOM

Nadprzyrodzona siła to niezwykła zdolność umożliwiająca zwyciężanie w pojedynkach fizycznych z przeciętnymi, dorosłymi ludźmi i dokonywanie rzeczy, których oni nigdy nie byliby w stanie zrobić - przenoszenie nadzwyczaj ciężkich przedmiotów. Wampiry, wyzwolone wilkołaki i hybrydy mogą dawać popis siły z nieludzką łatwością, podczas gdy nieśmiertelni, wilkołaki z niewywołaną klątwą oraz łowcy mają z tym więcej problemów, a używanie mocy wymaga ich trudu. Siła zależy od wieku osoby, jej gatunku, a także diety.

WampiryEdytuj

Zwykłe wampiryEdytuj

Zwykłe wampiry posiadają super siłę, która rośnie wraz z ich wiekiem. Mogą z łatwością łamać kości, obezwładniać lub podnieść przeciwnika i odrzucić go w powietrze przez popchnięcie lub rzucenie. To czy mają dużo siły zależy od ich wieku i diety- wampiry pijące ludzką krew są potężniejsi, niż ci, którzy piją zwierzęcą krew. Nawet w trakcie przemiany jest silniejszy, niż przedtem np. Stefan podczas jego przemiany, nie wiedział jeszcze o swojej sile, rzuci swojego ojca Giuseppe w odcinku Blood Brothers. Są silniejsze od wilkołaków, gdy ci nie są w swojej wilczej formie. W Ghost World, Damon wyraźnie przeważa swoją nad Mason'em. Wykazano też, że jeśli jesteś złym, młodym wampirem jesteś w stanie pokonać starszego, dobrego wampira, przykładem tego jest gdy Caroline była w stanie obezwładnić Damon'a.

Wampir AugustineEdytuj

Wampiry Augustine są to wampiry, który były zainfekowane Wirusem Rozpruwacza, żywią się krwią normalnego wampira. Zważywszy na ich wirus i dietę są silniejsze, niż normalne wampiry.

PierwotniEdytuj

Pierwotni są najsilniejszymi wampirami na świecie. Są silniejsze nawet od starszych normalnych wampirów i wilkołaków. Od normalnych wampirów różnią się tym, że ich umiejętności poszerzają się o rozrywanie narządów wewnętrznych, złamania karku i przenoszenia bardzo ciężkich przedmiotów. Oryginalne wampiry mogą rozwalać drzwi i okna za pomocą nawet małych przedmiotów takich jak zwinięta gazeta, czyli garść małych metalowych kulek. Przykładami jest to, gdy Elijah rozbił okno małymi kulkami, albo Klaus rozwalił okno zwiniętą gazetą w starym domu Eleny. Są jednak słabsze od bestii Marcel'a i Lucien'a.

WilkołakiEdytuj

Wilkołaki również mają super siłę, co czyni ich znacznie silniejszymi od ludzi, co widać gdy Mason z łatwością pokonuje inne osoby w siłowaniu na rękę. Ich siła nie jest jednak na tym samym poziomie co nowo narodzone wampiry. Widać to gdy Caroline z łatwością obezwładnia Tyler'a, gdy ten chciał wymusić od niej prawdę. Jednakże podczas pełni księżyca wracają oni do swojej prawdziwej formy. Są w tedy znacznie silniejsi od normalnych wampirów. W dużych grupach potrafią nawet obezwładnić pierwotnego wampira. Czteroosobowa grupa wilkołaków potrafiła pokonać Rebekah. Wilkołaki z dostępem do Pierścienia księżycowego, mogą pokonać normalnego jak i pierwotnego wampira. Choć z pierścienia czerpią siłę, hybrydy mogą z łatwością ich pokonać. Tak jak Hayley pokonała dużą grupę wilkołaków.

HybrydyEdytuj

Hybrydy mają dużą siłę. Istoty są silniejsze od wilkołaków i normalnych wampirów. Mają przewagę w sile ze względu na wilczy gen.

Mimo, że są o wiele słabsze od pierwotnych wampirów są silniejsze od normalnych wampirów. Pokazano, że bracia Salvatore mogą z łatwością pokonać niektóre młode hybrydy. Damon mógł uzyskać także przewagę nad Tyler'em, gdy walczyli w odcinku Homecoming.

Bractwo PięciuEdytuj

Jest to grupa myśliwych, które mają nadprzyrodzoną siłę jako swój atrybut i wykorzystują swój dar przeciwko hybrydom i wampirom. Connor był w stanie oderwać głowę hybrydzie, a Jeremy mógł w unieść w jednej ręce po ciężkim przedmiocie, a Matt nie mógł unieść jednego przedmiotu w obu rękach. Jeremy mógł walczyć przeciwko Silas'owi i mógł ewentualnie wygrać.

NieśmiertelniEdytuj

Nieśmiertelni posiadają jakąś siłę, która jest większa od normalnych ale bardzo słaba od wszystkich istot nadprzyrodzonych. Silas był jednak w stanie skręcić kark Jeremy'emu po 2000 letnim wysuszeniu. Pod względem siły fizycznej są podobni do członków Bractwa Pięciu.

Czarownice Edytuj

Chociaż magia nie zwiększa siły, niektóre zaklęcia sprawiają, że czarownik jest silniejszy od niektórych przeciwnków.

GaleriaEdytuj