FANDOM

Miecz Alexandra należał pierwotnie do jednego z członków Bractwa Pięciu, Alexandra. Został użyty przeciwko wielu wampirom. Na jego rękojeści znajduje się symbol, dzięki któremu możliwe było odszyfrowanie tatuażu łowców.

HistoriaEdytuj

404VampireDiaries0378

Alexander i jego miecz.

Pierwsi członkowie Bractwa Pięciu otrzymali miecze od umierającej czarownicy, która zmieniła ich w łowców. Pierwotna wampirzyca, Rebekah zakochała się w jednym z nich i dowiedziała się od niego o roli, jaką pełnią miecze. Mężczyzna zdradził ją, używając przeciwko niej i jej rodzeństwu sztyletów. Wściekły Klaus, na którego unieszkodliwienie nie podziałało, zabił wszystkich członków bractwa. Pogrążona w smutku Rebekah pogrzebała ukochanego wraz z jego mieczem w kościele San Vittore, gdzie mieli się pobrać.

Sezon 4Edytuj

W The Five, Rebekah i Klaus mówią Stefanowi o istnieniu miecza. Kobieta zdradza mu też niechcący, co się z nim stało.

W The Killer, Klaus i jego hybrydy wyruszają do Włoszech, gdzie znajdują miecz, a następnie przywożą go do Mystic Falls.

W O Come, All Ye Faithful, po odkryciu, że miecz jest kluczem do odszyfrowania mapy prowadzącej do lekarstwa, Stefan próbuje wykraść go z sejfu Klausa, jednak jego plan zawodzi, ponieważ Pierwotny wcześniej ukrył broń w innej skrytce. Tej samej nocy Hayley powiadamia go o zdradzie hybryd, a on wykorzystuje miecz do zabicia dwunastu buntowników, doprowadzając do złożenia drugiej ofiary trójkąta ekspresyjnego.

W Down the Rabbit Hole, Tyler i Caroline znajdują miecz w domu Klausa i przynoszą go do domu Gilbertów, gdzie uwięziony jest Pierwotny. Odkrywają, że pod jego głowicą kryje się kryptekst napisany w języku aramejskim. Z pomocą Mikaelsona udaje im się odszyfrować zapis, który głosi:

Zaklęcie wymaga potężnej czarownicy i łowcy, który spełnił swe zadanie. Silas spoczywa w głębi, a w dłoniach trzyma swą zagładę. Górna część głowicy ujawnia klucz do morskiej mapy.

Dzięki tej informacji, Klaus ustala, iż jest tylko jedna dawka lekarstwa.

Znani właścicieleEdytuj

  • Alexander (dawniej) - posiadał miecz od samego początku. Gdy zmarł, Rebekah pochowała go razem z bronią.
  • Klaus Mikaelson - zdobył miecz, wykopując go z grobu Alexandra. Użył go jako broni przeciwko zbuntowanym przeciwko niemu hybrydom, a później odszyfrował zapis miecza.

CiekawostkiEdytuj

  • Miecz pozostawał zakopany przez około 900 lat, jednak po odzyskaniu go, nie było na nim widać żadnych śladów starości.
  • Na tatuażu łowców pojawiają się miecze, symbolizujące Bractwo Pięciu.

GaleriaEdytuj