FANDOM

Mia Kirshner to kanadyjska aktorka, która grała Isobel Saltzman.

BiografiaEdytuj

Mia Kirshner urodziła się 25 stycznia 1975 roku w Toronto. Jej ojciec jest dziennikarzem The Canadian Jewish News a matka z pochodzenia Bułgarka nauczycielką. Mia od dziecka marzyła o karierze aktorki. Gdy miała 14 lat matka zaprowadziła ją na casting do roli Sophie Metternich w mini serialu "Dracula". Mia otrzymała rolę. Na wielkim ekranie zadebiutowała w dramacie obyczajowym "Dziewczyny cadillaca". Uznanie krytyków zdobyła dzięki roli prostytutki Benity w filmie "Love & Human Remains". W 1995 roku wyjechała do USA. Pierwszą role w Stanach zagrała w produkcji telewizyjnej "Córeczka Johnny'ego". Potem otrzymała kilka znaczących epizodów m.in w "Morderstwie pierwszego stopnia" i "Harfie traw". Popularność zdobyła dopiero po roli w superprodukcji "Kruk 2: Miasto Aniołów". Propozycji nie brakowało. Widzowie pamiętają ją m.in z "Miejskiego obłędu" i "Anny Kareniny". Po roli w młodzieżowej komedii "To nie jest kolejna komedia dla kretynów" postanowiła na jakiś czas wrócić do rodzinnego kraju gdzie zagrała w romansie "Century Hotel" i "Jezioro wilków". Jedną z pierwszych dorosłych ról Mii była postać Jenny Schecter w popularnym dziś serialu "L Word, The". Niedawno wystąpiła w mrocznym kryminale "Czarna Dalia" Briana De Palmy, który mimo wysokiego budżetu nie okazał się wielkim przebojem.

CiekawostkiEdytuj

  • Wystąpiła w dwóch teledyskach:
    • 1996 r. - "Atom Bomb" - Fluke;
    • 2002 r. - "Tainted Love" - Marilyn Manson.
  • Jest wnuczką ofiar Holocaustu. Jej tata Sheldon, który jest dziennikarzem The Canadian Jewish News urodził się w 1946 roku, na terenie niemieckiego obozu przesiedleńczego. Jej mama Etti, była bułgarskim uchodźcą. Rodzice Mii poznali się w Izraelu.

GaleriaEdytuj