FANDOM

Massak był czarownikiem, który współpracował z Atticusem Shane'em. Został zabity przez Katerinę Petrovą w odcinku Down the Rabbit Hole.

Sezon 4

W Into the Wild, Massak śledzi grupę przybyłą na wyspę, a nocą porywa Jeremy'ego. Kolejnej nocy spotyka się z Shane'm w lesie, prowadząc związanego brata Eleny. Bonnie wpada na ich trop, używając zaklęcia namierzającego. Wówczas Massak uniemożliwia jej drogę powrotną, wypalając ją za pomocą magii. Dziewczyna nie ma wyjścia, musi im pomóc. Mając przy sobie wszystkie rzeczy potrzebne do ożywienia Silasa, cała czwórka dociera do jego grobowca.

W Down the Rabbit Hole, Massak podąża za Shane'm, Bonnie oraz Jeremym do groty, w której spoczywa Silas. Oświadcza, że nie jest w stanie dalej iść i żąda, by profesor dał mu to, co obiecał. Zapłatą okazuje się być nagrobek Silasa. Mężczyzna bierze kamień i odchodzi. Shane tymczasem tłumaczy zdziwionej Bonnie, że przedmiot ten jest bardzo cenny dla niektórych czarowników. Wkrótce Damon i Vaughn znajdują ciało Massaka w lesie, stwierdzając, że musiał zabić go ktoś, o kogo obecności na wyspie nie wiedzą. Później wychodzi na jaw, że za śmiercią czarownika stała Katherine, która ukradła mu także nagrobek Silasa.

Osobowość

Niewiele wiadomo o osobowości Massaka. Biorąc pod uwagę chęć posiadania przez niego nagrobka Silasa, można uznać, iż był chciwy, bo, jak się później okazuje, kamień ten stanowił źródło potężnej mocy.

Wygląd zewnętrzny

Massak miał długie, brązowe dredy i ciemne oczy. Charakteryzowały go białe, plemienne znaki na twarzy.

Zdolności

  • Opętanie - akt odwoływania się albo wzywania wyjątkowych form energii przez skupianie na zewnętrznych źródłach prądu.
  • Prekognicja - akt przepowiadania przyszłych wydarzeń opartych z percepcji pozazmysłowej.
  • Perswazja - czarownice mogą kontrolować oraz manipulować umysłami ludzi.
  • Zadawanie bólu - akt tworzenia i zadawania bólu ludziom, a zwłaszcza wampirom.
  • Kontrola nad żywiołami - akt kontrolowania i manewrowania elementami powietrza, ziemi, ognia, i wody.
  • Rzucanie zaklęć - akt zmieniania i/lub panowania nad sytuacją przez wykorzystanie czarów, przekleństwa, lub rytuału, itd.
  • Telekineza - akt kontrolowania i manewrowania ruchem przedmiotów przez umysłowy wpływ.
  • Termokineza - zwiększenie temperatury krwi do stanu wrzenia przez umysłowy wpływ. Jak na razie Davina jest jedyną czarownicą, która może tego dokonać.
  • Sporządzanie eliksirów- akt mikstur browarniczych i eliksirów z cudownymi właściwościami.
  • Umiejętności sensoryczne - niektóre czarownice, jak Davina, są w stanie zmysłowo wykryć magię.
  • Nadzwyczajne dary - niektóre czarownice posiadają dar od natury, który jest wyłącznie ich cechą. Sophie Deveraux ma dar przepowiadania kiedy dziewczyna jest w ciąży.

Słabości

  • Strach - przygnębiające uczucie wzbudzone przez nieuchronne niebezpieczeństwo, zło, ból, itd., zagrożenie prawdziwe albo wyobrażony sobie; warunek albo uczucie obawiania się może spowodować chwilową utratę mocy czarownicy.
  • Śmiertelność - oparta z faktu, że czarownice są wciąż ludzkie, dzielą wiele z takich samych słabości jako nie-nadprzyrodzone istoty (np. wiek, ścięcie głowy, choroba, sercowe niepowodzenie, uduszenie, itd.)

Wystąpienia

Sezon 4

Ciekawostki

  • Massak jest imieniem używanym przez Eskimosów, oznaczającym miękki śnieg.
  • Czarownik ten potrafił za pomocą swej magii sprawić, że każde żywe stworzenie gubiło się podczas wędrówki.

Galeria