FANDOM

Rozbuduj!
Kitsune to istoty nadprzyrodzone, mogące zmieniać się zarówno w ludzi jak i w lisy. Posiadający dziewięć ogonów. W kulturze japońskiej istnieją podania i mity na temat kitsune, które uznawane są za zwierzęta magiczne. Wyróżniane są lisy Yako (czyli te złe) i Zenko (te dobre). W książce występują Yako, które władają tą złą magią, omamiają bohaterów, powodują autodestrukcyjne działania w miasteczku, przez co ludzie giną w dziwnych okolicznościach. Kitsune posiadają moc, która jest w stanie przemienić wampira z powrotem w człowieka. Są opisywane jako istoty inteligentne, które posiadają magiczne zdolności i które rosną wraz z wiekiem i mądrością.

Charakterystyka

Uważa się, że Kitsune posiadają wyższą inteligencję, długie życie i magiczne moce. Są rodzajem yōkai lub japońskiej duchowej istoty; słowo kitsune jest często tłumaczone jako duch lisa. Nie oznacza to jednak, że Kitsune są duchami, ani że zasadniczo różnią się od zwykłych lisów. Ponieważ słowo duch jest używane do odzwierciedlenia stanu wiedzy lub oświecenia, wszystkie długowieczne lisy zyskują zdolności nadprzyrodzone.

Znane Kitsune

Moce i zdolności

  • Zmiennokształtność - Umiejętność przekształcenia się we wszystko, co znajduje się w naturze.
  • Kitsunetsuki - Opętanie przez lisa.
  • Hoshi no tama - Gwiezdna kula Kitsune, która przechowuje ich wspomnienia, a także działa jako siła życiowa.
  • Ogień lisa (kitsune-bi) - Kitsune może wytwarzać ogień i błyskawice, pocierając ogonami. Kitsune może również tworzyć małe kule ognia, a nawet oddychać ogniem.
  • Kontrola snów - Umyślna manifestacja w snach innych.
  • Lot - Umiejętność latania w powietrzu.
  • Magia - Kitsune mogą studiować magię.
  • Kontrola umysłu - Kitsune może sprawić, że ktoś zobaczy lub przeoczy wszystko, czego chce Kitsune, podobnie jest w przypadku perswazji używanej przez wampiry.
  • Malaki - Stworzenia, które rozprzestrzeniają wirusy w żywych i nieumarłych (wampiry), opanowując ciało żywiciela i kontrolując je. Kitsune używają ich w celu kontrolowania swoich wrogów.

Słabości

  • Pusta kula pamięci - Jeśli kula wspomnień Kitsune zostanie opróżniona, to Kitsune umrze.
  • Uczucia - Kitsune są również ofiarami własnych uczuć. Emocje Kitsune mogą wyrządzić im krzywdę lub odwrócić ich uwagę. Nawet najmniejszy żal może wręcz zabić Kitsune.
  • Wolność - Wolność jest bardzo ważna dla Kitsune. Nie akceptują bycia zmuszanym do czegoś, czego nie chcą i nie lubią być związani ani uwięzieni. Takie postępowanie osłabia Kitsune i jest rozczarowane innym Kitsune.
  • Obietnica - Kitsune musi dotrzymać obietnic lub cierpieć z powodu pogorszenia rangi i mocy.
  • Psowate - Kitsune są znane z wielkiego strachu i nienawiści do psów, wilków i kojotów. Niekiedy Kitsune są tak poruszone ich obecnością, że powracają do kształtu lisa i natychmiast uciekają.

Przedmioty/Narzędzia

  • Gwiezdne kule są kryształowymi kulami, w których Kitsune przetrzymują część swojej mocy. Zniszczenie lub osuszenie gwiezdnej kuli osłabi lub nawet zabije Kitsune. Płyn z gwiezdnej kuli można wykorzystać do otwarcia portalu do Mrocznego Wymiaru. Gwiezdne kule Kitsune można również wykorzystać do usunięcia wspomnień. Każdy może zobaczyć wspomnienie, trzymając je w swojej świątyni. Z czasem wspomnienie zapisane w gwiezdnej kuli zaniknie i ostatecznie zniknie.

Etymologia

  • Kitsune to japońskie słowo „lis”.

Ciekawostki

  • Kitsune mogą manipulować ludzkimi uczuciami.
  • Theophilia Flowers zasugerowała, że Inari mogła stać za działaniami Katherine von Swartzschild, Klausa i Tylera Smallwooda, chociaż twierdziła, że nie potrzebuje pionków. Jeśli pani Flowers miała rację, to prawdopodobnie uczyniłoby Inari prawdziwym antagonistą dwóch pierwszych łuków historii.
  • Obecność Kitsune jest opisywana jako bardziej groźna, nikczemna i potężna w porównaniu do Katherine i Klausa.
    • Możliwe jednak, że Katherine i Klaus nigdy nie pokazali wszystkich swoich mocy, ponieważ zostali zniszczeni przed pokazaniem swoich prawdziwych sił.
  • Kitsune nie pojawiły się w serialu; Silas ma jednak zdolności podobne do kitsune z powieści, w tym umiejętność manipulowania umysłami i tworzenia iluzji.