FANDOM

Rozbuduj!

Kamień Feniksa to magiczny kamień. Są w nim uwięzione dusze martwych wampirów. Przy użyciu go na ciele zmarłej osoby, zostaje tam umieszczona pierwsza lepsza dusza. Przy użyciu odpowiedniego zaklęcia można przywrócić duszę należącą do tego właśnie ciała.

Do uwięzienia wampira w kamieniu potrzebny jest sztylet, wraz z kamieniem. Dusza dźgniętego wampira od razu przenosi się do kamienia

Sezon 7

Kamień widzimy pierwszy raz w odcinku Day One of Twenty-Two Thousand, Give or Take gdy był w posiadaniu Alarica. Sądził, że pomoże mu w wskrzesić jego tragicznie zmarłą narzeczoną. Kamień został ponownie wspomniany

Phoenixstone

Lily pokazuje Lorenzo kamień

przez Lily Salvatore, która wybrała się do Nowego Yorku by odwiedzić Lorenzo. Wampirzyca prosi Enzo by ten pomógł jej w znalezieniu kamienia, który straciła gdy statek z Anglii został podpalony. Lily nie chciała zdradzać wampirowi do czego jest jej potrzebny kamień.

W Never Let Me Go, Alaric przyznaje się Bonnie do posiadania magicznego kamienia. Mężczyzna mówi, że o kamieniu dowiedział się od swojego starego znajomego z Duke, i że kamień ma moc wskrzeszania. Czarownica sprawdza moc magicznego kamienia przy czym ma wizję. Widzi umierających, krzyczących z bólu ludzi. Bonnie

Bonnie visions

Bonnie dostaje wizje

radzi Ricowi zniszczyć kamień, lecz mężczyzna jej nie posłuchał,

W Age of Innocence, Bonnie zwraca się do Oscara jednego z Heretyków by pozbył się jej wizji. Heretyk rozpoznaje, że wizje czarownicy związane są z kamieniem Feniksa po czym skręca Damonowi kark a Alaric wraz z Bonnie tracą przytomność.
7X09-115-Stefan

Stefan dźgnięty sztyletem

Wychodzi także na jaw, że Ric nie zniszczył kamienia i zabrał go Oscar. Przy następnym starciu z heretykiem kamień ponownie ląduje ponownie u Alarica.

W odcinku I Carry Your Heart With Me kamień zostaje wykorzystane przez Bonnie do wskrzeszenia dusz Oscara i Josette Laughlin.

W Live Through This, Bonnie chce dowiedzieć się więcej o mistycznym kamieniu i magi, której użyła do wskrzeszenia. Wiec odbiera kamień od Alarica i idzie do Pensjonatu Salvatorów by porozmawiać o tym z heretykiem, którego wskrzesiła. Niestety wampir nie wie o nim za dużo. Enzo będący przy rozmowie obserwuje ich i zauważa, ze czarownica jest właścicielką kamienia, którego szukała Lily. Gdy heretyk próbuje ugryźć Bonnie ona się nie daje i ucieka w tym samym momencie czarownica gubi kamień, który upadł jej na podłogę. Podnosi go Enzo i zatrzymuje by potem oddać go Lily.

Stefan wraz z Valerie i Damonem szukają ciała Juliana. Heretyczka mówi żeby wskrzesić Juliana potrzebny jest kamień Feniksa. Wychodzi także, to że wie o wskrzeszeniu Oscara. A przy tym uświadamia braci Salvatore, że nie wskrzesili ducha Oscara tylko wprowadzili jedną z dusz umieszczonych w kamieniu do jego ciała.

Uwięzieni w kamieniu