FANDOM

Niełatwo mieć 16 lat i silną siostrę bliźniaczkę, ale każdy widzi, że jesteś wyjątkowa
—Jo podczas rozmowy z Josie[źródło]
Josette "Josie" Saltzman jest jedną z dwóch córek Alarica Saltzmana i Josette Laughlin. Jej siostrą bliźniaczką jest Lizzie Saltzman, z którą należy do Sabatu Bliźniąt. Josie przez szesnaście lat nie poznała swojej biologicznej matki, gdyż ta została zabita przez swojego brata, który ugodził ją w brzuch podczas swojego ślubu z Alarickiem. Dopiero w odcinku Mombie Dearest Josie wraz z Lizzie poznały swoją prawdziwą mamę, z którą jednak nie mogły długo pobyć, gdyż ta nie była sobą. Ponadto, Josette przyszła na świat w odcinku This Woman's Work. Otrzymała ona imię po swoje zmarłej biologicznej Mamie. Josie, przez pierwsze swoje lata mieszkała w Dallas, jednak później zamieszkała w Mystic Falls gdyż Alaric otworzył tam szkołę Salvatore Boarding School for the Young & Gifted której ta stała się częścią.  Josie jest cykliczną postacią w Pamiętnikach Wampirów oraz główną postacią w Wampiry: Dziedzictwo.

Josie należy do rodziny Saltzman i Parker. Jest także powiązana z rodziną Forbesów z powodu na jej przybraną matkę Caroline.

Pamiętniki WampirówEdytuj

W Let Her Go, Jo podejrzewa u siebie zatrucie pokarmowe, gdyż ciągle wymiotowała. Czarownica połącza się ze swoim bratem Kaiem magią. Po skończonym rytuale mówi kobiecie, że jest ona w ciąży.

W A Bird in a Gilded Cage, Jo wraz z Alarickiem wybierają imię dla dziecka.

W I Never Could Love Like That, Jo informuje Elene o ciąży.

W I'd Leave My Happy Home For You, Josette i Bonnie zostały zaatakowane przez Lillian, podczas panieńskiego przyjęcia Jo. Gdy

Lizzie and Josie

Lily miała już się pożywić Josette. Ciężarna kobieta w panice mówi wampirowi że jest w ciąży. Lillian wsłuchuje się w bicie serca i mówi przyszłej matce że spodziewa się bliźniąt. Jo mówi wszystko swojemu narzeczonemu i postanawiają nie mówić nic rodzinie kobiety o dzieciach, aby Sabat Bliźniąt nie użył ich przeciwko Kaiowi.

W I'm Thinking Of You All The While, Jo zostaje zaatakowana przez swojego brata bliźniaka nożem. Kobieta umiera na miejscu, jak wszyscy sądzą bliźnięta też.

W Best Served Cold, Valerie Tulle odkrywa, że bliźnięta żyją dzięki zaklęciu Sabatu Bliźniąt, które przeniosło dzieci z ciała Jo do Caroline.

W odcinku Postcards from the Edge, okazuję się, że bliźnięta są czarownikami i takimi jak ich wuj Malachai Parker, który nie posiadał własnej magii, a mógł ją czerpać z innych magicznych rzeczy. Bliźnięta zaczeły wypompowywać magie z Caroline, co prowadziło do jej wysuszenia.
JosieSaltzman

Mała Josette.

W odcinku This Woman's Work, Caroline rodzi Josie oraz jej siostrę bliźniaczkę. Alaric nadaje jej na imię Josette, aby uhonorować jej biologiczną matkę.

W Moonlight on the Bayou, Alaric chcąc spełnić obietnicę daną Jo, postanawia przeprowadzić się wraz z swoimi córkami i Caroline do Dallas. Na początku Caroline nie radziła sobie z dziewczynkami, nie mogiłą ich uśpić. W futurospekcji odcinka widzimy Caroline wchodzącą do baru z bliźniaczkami. Kobieta pyta się barmanki gdzie może znaleźć Klausa. Barmanka odpowiada, że nikt nie widział go od trzech lat.

W Requiem for a Dream, Josie wraz z siostrą i Alarickiem dzwonią do [[Media:Caroline przed pójściem spać. Dziewczynki bardzo stęskniły sie za mamą, ponieważ musi uciekać przed łowczynią.

W Gods and Monsters, Caroline i Alaric zabierają córki do Armory, by za pomocą swoich rzadkich zdolności magicznych otworzyły drzwi do zbrojowni, które były zamkneite przez zaklęcie Bonnie.

The OriginalsEdytuj

Sezon 5Edytuj

Tumblr pch8b8fxOl1rtu6rco1 500

W The Tale of Two Wolves, Josie wraz z Lizzie są widziane po raz pierwszy, gdy machają do Caroline podczas oprowadzania nowych uczniów po szkole. Później Caroline prosi córki, by pomogły usunąć ducha Pustki i uratować życie Hope Mikealson. Zanim młode czarownice zdążyły porozmawiać o tym z Klausem Mikaelsonem, Alaric postanawia pokrzyżować ich plany i nie zgadza się, by córki pomagały Mikaelsonowi. Później jednak Alaric ulega i zgadza się, by bliźniaczki wykonały rytuał.

Wampiry: DziedzictwoEdytuj

Ygu

Josie wraz z siostrą witają Rafaela.

W This is the Part Where You Run wita wraz z Lizzie nowego ucznia Rafaela i oprowadza go z siostrą po szkole Salvatore. Chwile potem rozmawia z MG. Następnie na prośbę Rafaela ściąga za pomocą magii jego przybranego brata Landona po czym rozmawia z Rafaelem i prosi by ten dał Lizzie drugą szanse. Później zauważa jak MG całuje się z jej byłą dziewczyną Penelopą i szybko wychodzi. Wkrótce potem zwierza się swojej siostrze Lizzie.

Następnego dnia wieczorem rozmawia z MG o Penelopie po czym zauważa ją i ze złości zaklęciem podpala jej rękaw od kurtki, wszystkiemu przygląda się Hope która potem prosi ją o pomoc w rzuceniu zaklęcia z dziedziny czarnej magii w celu odnalezienia Landona, Ta nie chętnie zgadza się. Następnie wraz z Hope odprawia rytuał.
Josie: „Szantażujesz mnie?
Hope: „Szukam bratniej duszy żądnej zemsty.
— Hope w rozmowie z Josie[źródło]
Hssa

Josie wraz z Lizzie podczas meczu.

W Some People Just Want to Watch the World Burn Josie wraz z Lizzie przygotowują się do meczu piłki nożnej, po chwili dowiadują się że ich tata nie bedzie uczestniczył w meczu bo musi odnaleźć Landona, są zawiedzione gdy dowiadują się że zabiera on Hope. Wkrótce rozpoczyna się mecz, drużyna początkowo udaje że przegrywa by zachować sekret szkoły.

Jednak po zaangażowaniu Penelopy i i przekonaniach Lizzie postanawiają użyć swoich mocy by wygrać, jedyna Josie protestuje ale po chwil ulega i decyduje się pomóc. Wtedy też drużyna Stallions zaczyna remisować w meczu. Potem jedank Josie nie jest zachwycona i mówi że muszą przegrać wtedy też siedząca na ławce i oglądająca mecz Penelopa mówi że mogą wygrać uczciwie nie używając magii, cała drużyna omawia to i godzą się zwyciężyć bez użycia czarów. Josie jedank nadal to nie pasuje i podczas ostatniej rozgrywki sabotuje własną drużynę używająć magii i wtem też przegrywają spotkanie. Pod wieczór Josie wyznaje Lizzie że to przez nią przegrali dodaje też że ostanio uprawiała czarną magie z Hope, Lizzie jest zawiedziona lecz przebacza siostrze.

7ufd

W We're Being Punked, Pedro Alaric jako karę za zamieszki w meczu wysyła całą drużynę Stallions, na prace społeczne do Mystic Falls. Josie nie jest tym zachwycona. Ze względu na napięcie z jej siostrą Lizzie, współpracuje ona z Hope, w tym samym czasie pyta ją o Landona i Rafaela ta denerwuje się lecz po chwili oboje zaczynają się śmiać. Potem widzą M.G jak całuje się z Daną, następnie zaczynają rozmawiać ze sobą szczerze Josie mówi że Lizzie jest wrażliwa bo ich mama często wyjeżdża i tęskni za nią, Hope mówi że zna to uczucie.

Potem Hope mówi że mogą za pomocą magii odnaleść Landona, Josie zgadza się i razem rzucają zaklęcie. Jednak nagle ta czuje ostry ból na brzuchu i mówi że Lizzie ma kłopoty. Potem szybko wracają do szkoły, odnajdują Alarica i zaczynają walke z Gargulcem. Hope z pomocą Josie przy użyciu magii roztrzaskują Gargulca. Potem krytykuje swojego ojca za to że naraża się na niebezpieczeństwo. Wieczorem razem z Lizzie siedzą i szczerze rozmawiają.

W Hope Is Not the Goal Josie bierze udział w Apelu który zorganizował Alaric i Szeryf Donovan w celu poinformowania uczniów że zagineły Dana i Sasha ze szkoły w Mystic Falls mówi również że kilkoro uczniów wybierze się tam w celu poprawienia relacji po czym zgłasza się Lizzie, MG, Kaleb i Hope.

Legacies-104-Hope-Is-Not-The-Goal-01
Potem Josie pracuje nad zaklęciami ofensywnymi, i rozmawia z Rafaelem mówiąc mu ze szkoła uczy magii tylko defensywnej jednak przerywa im Jed samiec alfa wilków który chce pogadać z Rafaelem, Ci jednak odchodzą. Następnie Josie jest świadkiem napadnięcia watahy na Rafaela ta zadaje im ból za pomocą magii by pomóc chłopakowi. Potem spotyka go w starym młynie i stara uspokoić się jego gniew po chwili to jej się udaję. Potem obydwoje znajdują Sashę jedną z zaginionych uczennic uwięzioną w gigantycznej sieci. Jednak po chwili sami się zaplątują i nie mogą się uwolnić. Ten mówi żeby użyła magii, Josie mówi mu wtedy że pochodzi z sabatu bliźniąt i nie ma własnej mocy tylko musi ją czerpać z czegoś innego, Rafael mówi że on może być źródłem mocy gdyż jest wilkołakiem, ta wtedy całuje go w celu zaczerpnięcia mocy.
Ggh

Rafael rozmawia z Josie.

Potem zjawia się Arachne który zmienia się w pająka, Josie wtedy oszołamia go lecz tylko na chwile, z pomocą przychodzą jej Lizzie i Hope i razem za pomocą magii pokonują Pająka. Wieczorem Josie rozmawia z Rafaelem i mówi mu że warto zostać w szkole, następnie rozmawia z Lizzie i Alariciem ten jest zły że naraziły się na niebezpieczeństwo ta jednak dodajeże jakby w szkole uczyli magii ofensywnej to wszyscy czuli by się bezpieczniej.

W Malivore Alaric podejmuję decyzję o utworzeniu rady honorowej w której ma się znaleźć jedna czarownica, jeden wilkołak i jeden wampir. Potem Josie przegląda program wyborczy Lizzie i radzi jej w sprawie kandydatury. Potem widzi Penelope jak z innymi dziewczynami obgaduje jej siostrę, ta jest zła gdyż myśli że Penelope też chce kandydować by zrobić na złość Lizzie, ta jednak wmawia Josie że sama wie że Lizzie się nie nadaję. Później Josie mówi Lizzie że przekonała czarownice by głosowały na nią, po czym przeszkadza im Rafael, ta początkowo myśli że przyszedł do niej lecz po chwil ten ignoruję ją i zwraca się z prośbą do Lizzie. Ta przysłuchuję się całej rozmowie. Potem przekupuję innych uczniów by głosowali na jej siostrę, wszystkiemu przygląda się Penelope która nie jest zadowolona.

Gjj

Josie rozmawia z Penelope.

Następnie Emma ogłasza wyniki głosowania okazuję się że reprezentantem wilków został Rafael, wampirów Kaleb a niespodziewanie reprezentantem czarownic zostaję ona sama. Później rozmawia z Lizzie i mówi że nie wie dlaczego została wybrana, dodaję też że może zrezygnować a na jej miejsce wskoczy Lizzie ta jednak mówi że nie zajęła nawet drugiego miejsca. Potem Josie jest na spotkaniu rady honorowej, mają oni zdecydować czy Landon zostaje w szkole czy też z niej odchodzi początkowo głosy są podzielone jednak potem po wysłuchaniu Hope głos Josie zawarza na tym że Landon ma odejść gdyż nie jest tu bezpieczny.

Hujkl

Josie i Lizzie poznają swoją biologiczną matkę.

W Mombie Dearest bliźniaczki obchodzą swoje szesnaste urodziny. Rano Josie zostaje powitana przez uradowaną Lizzie która przytula ją i mówi że zapowiada się niesamowita impreza, zwierza się też jej że uprawiała seks z Rafaelem. Josie jest w lekkim szoku i nie wie co powiedzieć. Nagle zjawia się Penelope która konfrontuję się z Lizzie po czym mówi że przyszła je pocieszyć gdyż ich mama nie przyjeżdża. Bliźniaczki są zdziwione i postanawiają to wyjaśnić idą do gabinetu swojego taty, okazuję się ma on zamknięte drzwi ten mówi że pakuję dla nich prezenty, jednak te domyślają się że Alaric kłamie i za pomocą magii otwierają drzwi po czym widzą go z jakąś kobietą, po chwili Josie domyśla się kto to i pokazuję Lizzie zdjęcie na którym jest Alaric i Jo, Lizzie mówi że to ich biologiczna matka.

Ul

Josie znajdę prezent od Hope.

Potem Jo mówi że to niemożliwe, Alaric jednak odpowiada że sabat przeniósł je do Caroline i to ona jest ich matką. Później Lizzie przedstawia się i mówi że ma imię po swojej matce, następnie Josie również się przedstawia, Jo jest mile zaskoczona gdy dowiaduję się że Josie ma imię po niej. Później Alaric przepytuję Jo po przez wykrywacz kłamstw. Josie pyta ją jak poznała ich tatę, ta z przyjemnością odpowiada. Wieczorem bliźniaczki przygotowują się do swojej imprezy urodzinowej, Lizzie rozmawia z Josie i mówi że Jo nie jest ich matką tylko Caroline po czym wychodzi.

Josie w tym czasie znajduję prezent w kopercie, talizman który podarowała jej Hope. Potem już prawie gotowa na imprezę, spotyka Jo i pyta się jej czy umie pleść warkocza. Następnie Jo czesze Josie i obydwie rozmawiają Jo mówi że ta przypomina ją gdy była w jej wieku. Potem Josie zaprasza ją na jej imprezę ta przyjmuję zaproszenie. Potem idą razem przez las nagle ta mdleje Josie mówi że pójdzie po pomoc lecz ta nagle wstaję i atakuję ją. Później okazuję się że Josie została pochowana żywcem, szukają jej Hope, MG i Penelope. Następnie odnajdują ją, Hope wtedy mówi że talizman działa, ta pyta się co robi, Hope odpowiada że słyszymy to co ciche.

Fkf

Potem Josie bierze prysznic gdy wychodzi z łazienki zastaję MG wraz z Penelopą, dziękuję MG zaś na Penelopę zwala całą winę, ta zaś broni się i mówi że śwaiat potrzebuję róźnych ludzi następnie zaczyna całować Josie. Ta odpycha ją i mówi że jej nienawidzi, po czym całuję Penelope. Później Josie wraz z Lizzie dowiadują się że muszą wyssać magię z Jo, na koniec ona wraz z Lizzie, Alariciem i Jo rozmawiają, Jo mówi że są oni spełnieniem ich marzeń.

W There's A World Where Your Dreams Came True Josie wraz z Lizzie wracają z Europy, Josie w porównaniu do siostry jest zadowolona i cieszy się na widok swojego taty.

Tumblr pmmyf8i6rs1xl7j82o1 540

Potem Josie pojawia się w fikcyjnym świecie wymyślonym przez Lizzie, tam na początku, razem trenują z Alarickiem po czym ten mówi im że muszą oprowadzić nowego rekruta. Następnie bliźniaczki witają nowego ucznia Jeda, tam również Josie uświadamia siostrze że nawet z pomocą Damona Salvatore'a nie mają finansów na utrzymanie całej szkoły. Potem Josie i Alaric szukają nowych nadprzyrodzonych istot by móc im zaproponować naukę w szkole Salvatore, z pomocą przychodzi im Lizzie co do prowadza do Hope Mikaelson. W drugim życzeniu Lizzie, bliźniaczki uczęszczają do lokalnej szkoły w Mystic Falls, Josie jest szkolną gwiazdą i spotyka się z Connorem a Dana jest jej przyjaciółką. Następnie Josie przedstawia Lizzie plany swojej przyszłości z Connorem i prosi ją o to by zdobyła dla niej magiczny zegarek Alarica.

Tumblr pmm1seWKM51qjlvr2o1 540

Później Josie przychodzi na bal, tam Lizzie stara się przekonać ją że widziała Danę całującą się z Connorem, ta nie wierzy siostrze i prosi ją o oddanie zdobytego zegarka, wtem Lizzie wysysa magię i mówi że to dla jej dobra, Josie zła odpowiada że jej nienawidzi, po czym Lizzie wpada w furię i wyjawia na oczach całej szkoły ich nadnaturalne zdolności, wtem zjawia się Alaric i mówi że muszą uciekać, nagle jednak zjawia się Hope, Jed, Kaleb i mały Pedro mówiąc im że przyjechali po Alarica. Następnie Josie, Lizzie i Alaric przyjeżdżają do miejsca gdzie znajduję się szkoła Mikaelson, tam Hope proponuję Alarickowi zostanie dyrektorem i zaprzyjaźnia się z Josie.

W rzeczywistym świecie Josie jest widziana na końcu, chce ona uspokoić siostrę lecz gdy wchodzi do pokoju zostaję mocno przytulona przez Lizzie.

W We're Gonna Need A Spotlight w szkole Salvatore odbywa się coroczny pokaz talentów, Josie wraz z Lizzie wyczekują na wieczór by zaprezentować swój występ, jednak ich plany psuje Alaric który ogłasza że pokaz talentów zostaje przeniesiony z powodu nowo przybyłego potwora, którym niespodziewanie okazuję się być Jednorożec.

Tumblr pnfc6tTaRw1vmkyxxo2 500

Bliźniaczki jednak nie poddają się i idą do Alarica by przekonać go by jednak show odbyło się. Ten po ich namowie, zgadza się na zorganizowanie pokazu. Następnie Josie wraz z innymi przygotowuję salę na wieczór, tam rozmawiając z dziwnie zachowującą się Hope, podchodzi do niej Penelope i daję jej liścik, po czym odchodzi, Josie jednak nie ma ochoty go czytać. Później Josie spóźniona przychodzi na próbę, tam mówi Lizzie szczerze co myśli i dodaję że nie będzie stać w ostatnim rzędzie i że chce zaśpiewać piosenkę. Lizzie zgadza się.

Tumblr pngp22PLUA1rwjisqo2 250

Josie podczas pokazu talentów.

Następnie rozpoczyna się wieczorny pokaz talentów, Josie jednak chce się wyrwać i przekonuję do tego Penelope, po czym idą do starego młyna, tam całują się i chcą zabrać urnę, jednak przeszkadza im Hope, Josie chce ją zaatakować jednak w tym samym momencie zjawia się Lizzie, Josie widząc ją mówi co o niej myśli, Lizzie jednak nie zwraca na to uwagi lecz zakłada ją bransoletkę z prądem, bransoletka kopie ją i z jej ucha wypada ślimak, okazuję się że przez nie wszyscy zachowywali się dziwnie i byli pod wpływem potwora. Następnie zostaje wznowiony pokaz talentów, Josie nie może uwierzyć ze chciała zaśpiewać, Lizzie jednak przekonuję ją by wykonała utwór i że ona tym razem będzie gwiazdą. Josie za namową siostry decydują się zaśpiewać, wszystko wychodzi idealnie a czarownice wygrywają pokaz.

W There's a Mummy on Main Street trwają ferie, Josie wraz z Lizzie, Hope, Kalebem, Emmą, Dorianem i Alarickiem udają się na wycieczkę w celu odnalezieniu Urny.

Tumblr pnrl5wqTSK1xl18mfo3 540

Już na początku atmosfera jest napięta, w samochodzie dochodzi do wielu sprzeczek. Gdy docierają na miejsce, Lizzie, Hope i Josie idą rozejrzeć się po mieście, tam również Lizzie zaczyna kłócić się z Hope o to że co roku ciągle im coś psuję, obwinia ją również że niegdyś wznieciła pożar w swoim pokoju by zepsuć im ferie, ta jednak zaprzecza, nagle Josie zostaje ukąszona, po chwili pojawia się wielka plaga szerszeni, we trójkę ukrywają się w restauracji. Następnie po przejściu plagi, dziewczyny odnajdują personel medyczny który pomaga ludziom po przejściu plagi, tam ponownie spotykają się z Alarickiem, Emmą i Kalebem. Później Hope rozpoznaje Ryana Clarke'a. Josie, dopytuje o niego, Hope odpowiada, że spotkali go w Kansas, kiedy one podróżowały po Europie. Po tym Lizzie ponownie konforntuje się z Hope, jednak Josie milczy. Później Alarick, Hope, Lizzie i Josie muszą odnaleźć mumię która jest kolejnym potworem i która ma urnę.

12345

Podczas szukania mumii, Hope wraz z Lizzie nie odpuszczają i nadal się kłócą Josie chce im przerwać jednak te nie chcą słuchać dopiero po tym gdy, ta mówi, że na ulicy jest mumia Hope i Lizzie zaczynają milczeć. Następnie zaczynają współpracować by pokonać mumię, jednak po chwili mumia atakuje Hope i Lizzie i te zaczynają wymiotować owadami. Josie szybko reaguje i rzuca na siebie zaklęcie by uchronić się przed klątwą mumii. Po czym atakuję mumię zaklęciem ognia, ta przeradza się w proch i odzyskuje urnę. Następnie siedzą i oczekują w samochodzie, na Alarica który uważa że to skarabeusz może utrzymać mumię przy życiu, chwile potem mumia odradza się, okazuje się również że urna została ponownie skradziona, tam Kaleb według zaleceń Alaricka bierze skarabeusz i rzucza Josie i Lizzie które wysysają z niego magię, chwile potem mumia umiera.

Tumblr pnstfeQJ8r1rqpbcko8 400
Później wracając do szkoły, Hope i Lizzie odbywają szczerą rozmowę i godzą się, Hope chce również wiedzieć skąd wiedziała o niej tyle złych rzeczy i kto jej to wszystko powiedział, Lizzie wtem spogląda na Josie zaś ta odwraca wzrok. Później Lizzie i Hope chcą się dowiedzieć dlaczego ta skłóciła je ze sobą, Josie mówi im całą prawdę o tym że podkochiwała się w Hope i że to ona przez przypadek wznieciła pożar gdy wsunęła liścik do jej pokoju jednak tego pożałowała.
Josie: "Skłamałam i wznieciłam pożar. Lizzie powtarzała że mam obsesję na twoim punkcie. Odparłam, że nie przyjaźnie się z ludźmi którzy obrażają moją siostrę."
Hope: "Nie obrażałam jej."
Josie: "Wiem, Zmyślałam."
Hope: "Dlaczego?"
Josie: "Nie chciałam, żeby Lizzie poznała prawdę. Podkochiwałam się w Tobie. Rano wsunęłam liścik pod twoje drzwi. Od razu tego pożałowałam, ale nie mogłam wejść do środka. Więc rzuciłam zaklęcie ognia. Tylko liścik miał spłonąć."
— Josie wyznaje Hope prawdę[źródło]

W Let's Just Finish the Dance w szkole Salvatore odbywa się konkurs Miss Mystic Falls, Josie zgłasza swoją kandydaturę, jednak jednocześnie kibicuje Lizzie i mówi Penelope, że korona należy do niej, ta nie jest zadowolona jednak każe jej przeczytać dany jej ostatnio liścik.

Tumblr poe3jrjyS41xl18mfo2 540

Następnie Josie zostaje wezwana przez Lizzie gdzie znajduje się również Hope i Penelope, ogłasza ona że wycofuje się z konkursu gdyż głównym sędzią jest matka Dany, chce wyznaczyć zastępczynie na jej miejsce, początkowo Josie myśli o sobie, jednak ta nagle zaskakuje i wyznacza Hope. Później odbywa się próba, Penelope mówi że bedzie jej nową partnerką, gdyż nakłoniła MG żeby zrezygnował, Josie nie jest zachwycona.

Tumblr poev1lxUsP1qlceipo4 540

Następnie Penelopa upiera się że Lizzie znów odstawia, ją na bok, ta zaś jednak zaprzecza i mówi że to jest ich plan by pomóc Hope, Penelope w to nie wierzy. Później Josie ponownie spotyka Penelope i oddaje jej długopis i mówi że wie, że ta ją szpiegowała, dziewczyna tłumaczy się że w ten sposób chciała jej pomóc, ta jednak nie chce pomocy. Później Josie pojawia się na konkursie, towarzyszy jej Penelope, gdy jednak Josie zostaje wywołana, spada ze schodów, Penelope ze złością każe jej przeczytać list, po czym dziewczyna robi to.

Tumblr poemmewKjK1y83m03o5 400

Pocałunek Penelope i Josie.

Po przeczytaniu listu przychodzi do Lizzie i mówi że Penelope odchodzi ze szkoły, Lizzie odpowiada że wiedziała o tym i, że cieszy się z tego faktu, Josie jest zła, że ta jej nie powiedziała i mówi że Penelope miała racje w tym że ta myśli tylko o sobie, Lizzie jednak wypiera się tego. Jo zraniona mówi siostrze, że wolała postawić na Hope niż na nią i że nie liczą się dla niej uczucia, dodaje także że sukienka którą założyła Hope jest tak naprawdę od Klausa Mikaelsona po czym odchodzi. Później Josie żegna się z Penelope, ta zaś daje jej dziennik i mówi by przeczytała wpis na temat połączenia, po czym mówi że zrozumie co nią kierowało, Josie jest poruszona, na koniec Penelope całuje Josie, ta odwzajemnia pocałunek.

Wygląd zewnętrznyEdytuj

Trzyletnia Josie ma brązowe oczy, jak i ścięte do ramion włosy. Jako nastolatka Josette, upodobniła się do swojej biologicznej matki Jo.

OsobowośćEdytuj

Moce i zdolnościEdytuj

Josie urodziła się jako czarownica, jednak nie posiada ona swojej mocy. Może jednak czerpać ją z innych osób, które ją posiadają lub z przedmiotów nią wypełnionych, po czym wykorzystywać ją, jak własną.

Tumblr pih0obzhm71xl18mfo7 400

Jo wysysa magię ze ścian szkoły.

Po pobraniu mocy, Jo ma takie umiejętności jak zwykła czarownica.

  • Pobieranie mocy - jest w stanie pobierać moc z każdej czarownicy oraz każdego aktywnego zaklęcia.
  • Wykorzystywanie pobranej mocy - potrafi wykorzystać zabraną magię do zaklęć, telekinezy itp., jak normalna czarownica.

Poprzez wykorzystanie sił nadprzyrodzonych oraz potęgę żywiołów, czarownice posiadają wiele magicznych zdolności. Dzięki doświadczeniu oraz odpowiedniemu treningowi, ich moce się umacniają.

Tumblr pnpgdgOB911xl7j82o3 540
  • Channeling - akt odwoływania się albo wzywania wyjątkowych form energii przez skupianie na zewnętrznych źródłach prądu.
  • Prekognicja - akt przepowiadania przyszłych wydarzeń opartych z percepcji pozazmysłowej.
  • Perswazja - czarownice mogą kontrolować oraz manipulować umysłami ludzi.
  • Zadawanie bólu - akt tworzenia i zadawania bólu ludziom, a zwłaszcza wampirom.
  • Kontrola nad żywiołami - akt kontrolowania i manewrowania elementami powietrza, ziemi, ognia, i wody.
Tumblr pih0obzhm71xl18mfo3 400

Jo zadaje ból wilkołakom, aby obronić Rafaela.

  • Rzucanie zaklęć - akt zmieniania i/lub panowania nad sytuacją przez wykorzystanie czarów, przekleństwa, lub rytuału, itd.
  • Niewidzialność - jest to moc, która sprawia, że jest się niewidocznym dla innych.
  • Teleportacja - umiejętność przeniesienia się z jednego miejsca do drugiego.
  • Telekineza - akt kontrolowania i manewrowania ruchem przedmiotów przez umysłowy wpływ.
Tumblr piere4I8lA1xh2c53o3 540
  • Lewitacja - umiejętność unoszenia osób lub przedmiotów, zwykle jest traktowana jako telekineza, jednak wektor przesunięcia jest nie poziomy a pionowy. Może być nazwana telekinezą żywych
  • Witakineza - umiejętność samoleczenia i sterowania własnym zdrowiem oraz szybkością starzenia się.
  • Termokineza - zwiększenie temperatury krwi do stanu wrzenia przez umysłowy wpływ. Jak na razie Davina jest jedyną czarownicą, która może tego dokonać.
  • Iluzja - umiejętność zniekształcenia widzenia rzeczywistości, co prowadzi do błędnej interpretacji czegoś pod wpływem przypadkowego lub przymusowego zakłócenia zmysłów.
  • Sporządzanie eliksirów- akt mikstur browarniczych i eliksirów z cudownymi właściwościami.
  • Umiejętności sensoryczne - Davina jest w stanie zmysłowo wykryć magię.
  • Nadzwyczajne dary - niektóre czarownice posiadają dar od natury, który jest wyłącznie ich cechą. Sophie Deveraux potrafiła rozpoznać błogosławiony stan kobiety, a Monique rozpoznawała, gdy ktoś kłamał.

SłabościEdytuj

  • Niedowierzanie - akt zaprzeczania albo nie wierzenia w magiczny potencjał może spowodować nieumyślnie powstrzymywanie paranormalnej mocy czarownicy.
  • Strach - przygnębiające uczucie wzbudzone przez nieuchronne niebezpieczeństwo, zło, ból, itd., zagrożenie prawdziwe albo wyobrażony sobie; warunek albo uczucie obawiania się może spowodować chwilową utratę mocy czarownicy.
  • Śmiertelność - oparta z faktu, że czarownice są wciąż ludzkie, dzielą wiele z takich samych słabości jako nie-nadprzyrodzone istoty (np. wiek, ścięcie głowy, choroba, sercowe niepowodzenie, uduszenie, itd.)
  • Nadużywanie czarów - nadmierne wykorzystanie czarów może doprowadzić czarownicę do śmierci przez nadmierny wysiłek.
  • Magia - jak wszystkie żywe stworzenia, czarownicy są podatni na czary.

RelacjeEdytuj

Lizzie SaltzmanEdytuj

Tumblr pnb6n5RlCJ1xl18mfo1 r1 540

Bliźniaczki Saltzman.

Jest siostrą bliźniaczką Jo. Razem uczęszczają do szkoły Salvatore Boarding School for Young & Gifted. Są bardzo ze sobą zżyte, wprawdzie nigdy się ze sobą nie rozstawały. Mają dobry kontakt, chodź czasami zdarzają się między nimi małe sprzeczki. Pomimo iż są bliźniaczkami, różnią się od siebie nie tylko wyglądem lecz także charakterem. Josie bardzo kocha swoją siostrę i chce dla niej jak najlepiej, przez co sama czasami ląduję na drugi plan, chodź Jo wie że Lizzie ma trudny charakter i często myśli wyłącznie o sobie to i tak za wszelką cenę chcę ją wspierać i chronić.

Alaric SaltzmanEdytuj

Josie bardzo kocha swoją rodzinę, a w szczególności jej Ojca Alarica, jest w stanie poświęcić dużo dla swojej rodziny, zdenerwowała się jednak gdy ten obronił Hope przed Gargulcem w ostateczności nic mu się nie stało lecz ta była na niego zła gdyż mógł zginąć.

Rafael WaitheEdytuj

Tumblr picjxhLnIc1rtkpsro4 400

Pocałunek Jo i Rafaela.

Od samego początku Josie tak jak jej siostrze bliźniaczce podobał się Rafael, jednak jak sama stwierdziła Lizzie ma zawsze pierwszeństwo. W Hope is Not the Goal, Josie ratuje wilkołaka przed watahą i za pomocą magii zadaje im ból. Kiedy muszą razem zmierzyć się z niebezpieczeństwem jakim okazała się Arachne, Josie całuje Rafaela, by zaczerpnąć od niego magię i móc uratować ich przed pająkiem. Obecnie jednak są przyjaciółmi.

Hope MikaelsonEdytuj

Hope: "Twoja siostra lubi bałaganić."
Josie: "Dlaczego się czepiasz? Znamy się od 10 lat, Hope. Wbijasz nam szpile przy każdej okazji."
Hope: "Nie pozostajecie dłużne."
Josie: "Tylko się bronimy. Spędzasz dużo czasu z moim tatą i macie przed nami tajemnice."
— Rozmowa z Hope[src]

Josie i Hope nigdy nie miały bardzo dobrego kontaktu, ich relacja poprawiła się, podczas gdy razem musiały wykonywać prace społeczne, wtedy po raz pierwszy porozmawiały ze sobą szczerze.

Penelope Park Edytuj

16aa5d7d-bdb8-4b4c-8e51-7905033cb08b

Penelope całuje Josie.

Josie i Penelope prawdopodobnie mają długą historię ich dawnego związku, lecz ta na razie nie jest nam obecnie znana. Josie kochała Penelope, lecz prawdopodobnie ta sprawiała jej przykrość już w czasie chodzenia. Po zakończeniu związku Josie określała ją jako zła i starała się robić wszystko by jej nie lubić.

Była również zła na Penelope, gdy ta przekonała wszystkich do głosowania na nią, a nie na jej siostrę Lizzie. Penelope jednak zrobiła to specjalnie, gdyż nie lubiła Lizzie i nie chciała, by ta wysługiwała się Josie.

Wystąpienia Edytuj

Wampiry: Dziedzictwo

Sezon 7

Sezon 8

The Originals: Sezon 5

CiekawostkiEdytuj

  • Jej pełne imię to Josette, które ma po swojej biologicznej matce.
  • To trzeci poród w historii oraz Pamiętniki Wampirów oraz The Originals.
    • Pierwszy Nadii Petrovej, drugi Hope Mikaelson.
  • Josie i Lizzie to pierwsze dzieci w urodzone przez wampira.
  • Josie i Lizzie tak samo jak Elena mają dwie matki.
  • W przeciwieństwie do swojej siostry, Josie odziedziczyła więcej cech po rodzinie Saltzman.
  • Jest panseksualna.

GaleriaEdytuj

</gallery>

Plik:Josie_saltzman.png