FANDOM

Jodi Lyn O'Keefe to amerykańska aktorka, która gra Jo Laughlin i Florence w szóstym i siódmym sezonie serialu Pamiętniki Wampirów.

BiografiaEdytuj

Urodziła się w Cliffwood Beach w stanie New Jersey jako najmłodsza z trzech córek Noreen i Jacka O'Keefe. Posiada irlandzkie, czeskie, polskie, austriackie i szwedzkie korzenie. Jej starsza siostra była modelką i Jodi Lyn zdecydowała, że chce pójść w jej ślady. Gdy już rozpoczęła karierę w modelingu, stwierdziła, że zajęcie to przyniosło jej dużo pewności siebie i przysporzyło nowych przyjaciół. Artystka uczyła się w szkole katolickiej. Odeszła ze szkoły, by występować w operze mydlanej "Inny świat" (Another World), w której wcielała się w postać Marguerite “Maggie” Cory (1995). Następnie dostała rolę Cassidy Bridges, córki tytułowego bohatera serialu "Nash Bridges", kreowanego przez Dona Johnsona. Przeniosła się wraz z matką do Hollywood. W roku 1998 zadebiutowała na dużym ekranie, pojawiając się na drugim planie w horrorze "Halloween: 20 lat później" (Halloween H20: Twenty Years Later) w reżyserii Steve'a Minera. Wystąpiła w roli okrutnej licealistki Taylor Vaughan w komedii romantycznej "Cała Ona" (She's All That, 1999), która wypromowała ją jako aktorkę młodego pokolenia. Zapytana, czy ciężko było odegrać jej postać, odpowiedziała: "Wszyscy znają Taylor w szkole. Pracując w show biznesie, takie dziewczyny jak ona spotykasz codziennie". W 2000 roku zagrała jedną z głównych ról w filmie komediowym "Wszystkie chwyty dozwolone" (Whatever It Takes), a także wystąpiła w tytułowej roli studentki-uciekinierki ze szpitala psychiatrycznego w thrillerze "Pupilka profesora" (Teacher's Pet). W roku 2007 dołączyła do obsady serialu "Skazany na śmierć" (Prison Break).

FilmografiaEdytuj

Życie prywatneEdytuj

W 1998 roku była związana z Jaime'm Gomezem. Spotykała się także z aktorem Johnem Cusackiem.

CiekawostkiEdytuj

  • W 2005 r. wystąpiła w teledysku "Let Me Go" zespołu 3 Doors Down.
  • Ma dwie starsze siostry: Jennę i Heather.
  • W 2001 roku wystąpiła w reklamie perfum Candies.
  • Ma 1,78 m wzrostu.

GaleriaEdytuj