FANDOM

John MacDonald "Jack" Coleman to amerykański aktor i scenarzysta, który grał Billa Forbesa w trzecim sezonie Pamiętników Wampirów.

Biografia

Przyszedł na świat jako najmłodszy z siedmiorga dzieci. Uczęszczał do Solebury School. W 1980 roku ukończył Duke University w Durham, w stanie Karoliny Północnej. Uczęszczał do National Theater Institute.

Okazał się znakomitym aktorem teatralnym. Za rolę Toma Griffina w broadwayowskim przedstawieniu Stand-up Tragedy teatru Mark Taper Forum zdobył nominację do nagrody Los Angeles Drama Critics Circle Award, którą odebrał za występ w spektaklu Johna Godbera Kolosy (Bouncers) na scenie Tiffany Theater. Wystąpował w The Marines Memorial Theater w San Francisco, The Hartford Stage Company w Connecticut, na off-Broadwayu w sztuce Simona Graysa Wspólna gonitwa (The Common Pursuit), jako Danny Zuko w musicalu Grease na Long Island, w stanie Nowego Jorku, w Odessie, w stanie Texas oraz w przedstawieniu Otello (Othello) Szekspira i Stracone zachody miłości (Loves Labours Lost) w Globe of the Great Southwest.

Po raz pierwszy pojawił się na srebrnym ekranie w operze mydlanej NBC Dni naszego życia (Days of Our Lives, 1981-1982) jako Jake Kositchek. Światową sławę zdobył rolą Stevena Carringtona w operze mydlanej ABC Dynastia (Dynasty, 1982-1988), gdzie zastąpił Ala Corleya. W jednym z odcinków sitcomu ABC Statek miłości (The Love Boat, 1985) pojawił się jako były kolarz Scott, który płynie na statku "Księżniczka Pacyfiku" w podróż poślubną ze swoją przyszłą żoną Kelley.

Spróbował swoich sił jako scenarzysta serialu Studio City (2003), w którym zagrał postać Andrew Masona. Występował gościnnie w serialach CBS: Dotyk anioła (Touched by an Angel, 1995), Kryminalne zagadki Miami (CSI: Miami, 2004), Bez śladu (Without a Trace, 2004) oraz miniserialu ABC Szpital "Królestwo" (Kingdom Hospital, 2004).

Życie prywatne

Jest wnukiem szóstego pokolenia amerykańskiego wynalazcy Benjamina Franklina. Od 21. czerwca 1996 roku jest mężem Beth Toussaint, z którą ma córkę, Tess (ur. 1999).

Ciekawostki

  • Ma 1,88 m wzrostu.