FANDOM

Twoja linia nadchodzi, by zniszczyć wszystko, co kochasz.
—Gaspar do Klausa[źródło]
Gaspar Cortez był wampirem z linii rodu Klausa. Przybywa do Nowego Orleanu, aby odnaleźć pocisk z białego dębu, który mógłby zabić Klausa. W odcinku An Old Friend Calls, zostaje zabity poprzez dekapitację.

HistoriaEdytuj

Gaspar pochodził z przestępczej rodziny, z którą Klaus współpracował w XVII wieku. Jego rodzina spaliła Belagę - miejsce, które było dla Pierwotnego artystycznym zaciszem, dlatego jego ojciec i 5 jego braci zostało zabitych. Cortez został przemieniony w wampira, jednak więcej szczegółów nie jest znanych. Od tamtego czasu wampir zbierał i utrzymywał kontakt z grupą wampirów z linii Klausa, która tak samo jak on go nienawidzi i pragnie jego śmierci za wszelką cenę.

The OriginalsEdytuj

Sezon 3Edytuj

Cortez przybywa do Nowego Orleanu i ukazuje się Klausowi przez krótką chwilę na jednej z nowoorleańskich ulic.

Wygląd zewnętrznyEdytuj

OsobowośćEdytuj

To cwany dewiant, gotowy zauroczyć bezsilnych, by pomogli mu dojść do celu.
—Klaus o Cortezie[źródło]

WystąpieniaEdytuj

TO: Sezon 3:

EtymologiaEdytuj

  • Gaspar - jest to imię męskie pochodzenia perskiego. Pochodzi od słowa oznaczającego "podskarbi, stróż" lub "wspaniały". Domniemane imię jednego z trzech mędrców (królów, magów) z Nowego Testamentu. W języku hiszpańskim oznacza skarb.
  • Cortez - z hiszp. uprzejmy lub grzeczny.

CiekawostkiEdytuj

  • Według Elijah, Gaspar był nikim, póki nie stał się wampirem.

GaleriaEdytuj