FANDOM

Ethan Maxwell był przodkiem Matta Donovana. To on był odpowiedzialny za zabicie 100 czarownic z sabatu Bennett.

Pamiętniki Wampirów Edytuj

Sezon 8 Edytuj

W odcinku Hello, Brother, Alaric wraz z swoimi stażystami Dorianem i Georgie odkrywają ludzkie szczątki w tajnym pomieszczeniu w Zbrojowni. Szkielet trzymał dziennik, który zawierał szczegółowy opis ładunku Zbrojowni i to co znajdowało się w krypcie. Stażyści nadali mu imię "Harvey", ponieważ jego prawdziwe imię nie było znane.

W odcinku What Are You? retrospekcja z lat 90 XVII wieku, która ujawnia powstanie dzwona Maxwella. Gdy Ethan zakończył prace na dzwonem, rozmawia z czarownicą Beatrice Bennett, której Sabat ma pomóc rzucić zaklęcie na dzwon, i za jego pomocą wypędzić potwory, które terroryzują miasto. Ich rozmowę przerywa Sybil, która prosi Ethana o pomoc. Kobieta zaprowadza mężczyznę do jaskini, w której znajduję się komnata wypełniona skarbami. Sybil i Seline nakazują Ethanowi by umieścił kamerton w dzwonie, który zmieni jego działanie i zamiast wypędzić potwory naśle na całe miasto ogień piekielny. Syreny używając swoich zdolności manipulują mężczyzną i mówią mu by nikomu nie mówił o ich planie. Ethan chciał ostrzec Beatrice o planie syren lecz te nakazały mu milczenie dlatego mężczyzna zostawił jej zaszyfrowaną wiadomość. Maxwell nie powstrzymuje się przed urokom Syren i uderza w dzwon i wywołuje ogień piekielny. W tym samym czasie czarownice wypowiadają zaklęcie i poświęcają się by ratować miasto. Beatrice w zemście za śmierć członków sabatu zamierza pokonać Syreny i zamyka je w krypcie jaskini za pomocą magii. Syreny ponownie próbują manipulować Ethanem i mówią mu, że jeśli Beatrice ich nie uwolni to on ją zabije. W obawach, że Ethan dopuści się zbrodni czarownica zatrzaskuje go w skarbcu syren. Mężczyzna prosi Beatrice by go wypuściła, ponieważ zna sposób na zabicie diabła lecz nie może tego powiedzieć, ponieważ jest pod urokiem syren. Beatrice zostawia jednak przyjaciela na pewną śmierć. A Ethan zapisuje sposób na zabicie diabła w swoim dzienniku. Niedługo po tym Ethan umiera z głodu.