Ethan jest człowiekiem i uczniem w Mystic Falls High, po raz pierwszy pojawia się w This Year Will Be Different kiedy wpada na Hope w szkole. Ethan jest także jednym z najlepszych rozgrywających. Obecnie wciąż uczeszcza do lokalnej szkoły wraz z Josie Saltzman którą oprowadzał. Ethan jest główną postacią w trzecim sezonie Wampiry: Dziedzictwo.

Wczesne lata życia

Obecnie nic nie wiadomo o wcześniejszym życiu Ethana.

Wampiry: Dziedzictwo

W This Year Will Be Different Ethan wpada na Hope, gdy ta w szkole Mystic Falls High próbuje wyśledzić nowe stworzenie, które uciekło z Malivore. Hope mówi mu wtedy,że jest nowa i szuka gabinetu dyrektora. Ethan Wskazuje jej właściwy kierunek, gdy jednak ta odwraca się jest w szoku gdyż widzi Alarica, jako nowego dyrektora szkoły w Mystic Falls. Ethan Wpada na Hope ponownie w przebieralni i żartuje, że ta go prześladuje, ale ona to zbywa.

W You Remind Me of Someone I Used to Know , Ethan, Dennis i kilku innych członków drużyny futbolowej kontynuują tradycję wandalizmu przeciwko szkole Salvatore tuż przed corocznym meczem piłki nożnej. Ethan postanawia porzucić tradycję i wrócić do domu gdyż uważa, że to nie ma sensu. Pozostali dwaj uczniowie podążają za nim, a Dennis zostaje sam na terenie szkoły Salvatore. Następnego ranka szeryf Mac podrzuca go i jego siostrę Mayę do Mystic Falls High. Znajdują tam Hope stojącą obok wyrządzonego wandalizmu, ich matka myśli, że Hope jest za to odpowiedzialna, jednak jego siostra Maya broni dziewczyny, zaś Ethan przechodzi obojętnie ukradkiem spoglądając na pannę Mikaelson. W miarę upływu dnia on i jego koledzy przybywają do szkoły Salvatore, by móc kibicować swoim kolegom w corocznym meczu przeciwko ogierom, sam jednak nie gra gdyż oszczędza siły by móc zdobyć stypendium. Sytuacja zmienia się Po tym, jak Hope najwyraźniej skręca kostkę, Ethan wkracza jako rozgrywający, który pomaga drużynie w zdobyciu przewagi i wielu punktów. Jednak zdeterminowana, by wygrać, Josie używa zaklęcia podanego jej przez profesora Vardemusa, który kończy się zranieniem ręki Ethana, gdy ma zamiar wykonać podanie. Niedługo potem Ethan zostaje przetransportowany z boiska do szpitala . Później Maya wyjawia, że ​​stracił stypendium, na które pracował całe życie.

W That's Nothing I Had to Remember , Ethan i Hope uczestniczą w przygotowaniach do Dnia Wspólnoty Narodów. Ethan mówi jednak dziewczynie że musi biec, ponieważ spóźnia się na trening, potem jednak zatrzymuje się i sugeruje Hope, że jeśli chce spędzić z nim więcej czasu to powinna zaprosić go na randkę. Pod koniec Dnia Wspólnoty widać, jak biegnie przez cmentarz, i jest prawie zaatakowany przez joggera zombie.

W Hold on Tight Ethan rozmawia z Josie Saltzman, ta przeprowadza z nim wywiad i pyta go jakby opisał dzień z "życia wilka" (odnośnie ich szkoły) ten przyznaje, że jest mało interesujący. Wyznaje także, że próbował opisać dzień z życia ogiera, lecz Alarick wciąż nie oddzwania. Potem ujawnia, że od kontuzji której doznał na jednym z meczów, uniwersytety przestały sie nim interesować. Jo czuje sie winna gdyż to ona spowodowała wypadek, Ethan jednak nie jest tego świadom i mówi, że to nie jej wina. Nastepnie odchodzi na zajecia. Później ewakuuje innych ze szkoły, nagle spotyka Hope i informuje ją gdzie znajduje sie Landon. Chwile potem ucieka wraz z innymi.

W This is What It Takes Ethan podczas biegania zostaje zatrzymany i powitany przez Josie, która przyszła do lokalnej szkoły na oprowadzanie. Ethan stwierdza, że powinni lepiej się znać zważając na to, że ich rodzice się spotykali, zaś jego siostra Maya podkochiwała się w Jo. Czarownica jest zdziwiona choć szybko zmienia temat i wypytuje o przeprowadzkę jego rodziny. Ethan informuje, że nie chciał się z nimi wyprowadzać gdyż pragnie zdobyć pozycje rozgrywającego w Mystic Falls. Później gdy zjawia się Finch, chłopak zmieszany odchodzi.

Ethan pojawia się także w fikcyjnym świecie Hope, gdzie proponuje jej wspólną noc w lesie, ta jednak odmawia zważając na to, że wciąż jest z Landonem. Potem chłopak zostaje zabity przez dozorcę.

W To Whom It May Concern Ethan zauważa Josie jedzącą samą na korytarzu, chłopak dosiada się do niej i wyraża zrozumienie, w tym, że może czuć się samotna bez Lizzie. Jo następnie pyta się go, czy nie miał wyrzutów sumienia, że nie wyjechał wraz z rodziną. Ten jednak odpowiada, że przez chwile czuł się gorzej lecz zrozumiał, że jego rodzina chce jego szczęścia i nie żałuje swojej decyzji.

W Yup, It's a Leprechaun, All RightEthan zauważa Josie podczas przerwy i sugeruje jej by nie wracała do szkoły jeśli  wcześniej zrywa się z lekcji. Jo wypytuje jednak o Finch. Ethan informuje, że załamana wybiegła ze stołówki. Josie pragnie ją odnaleźć gdyż żałuje, że ją wystawiła. Ethan proponuje pdwózkę do jej pracy i prosi Jo by uważała na siebie gdyż Finch jest inna.

Osobowość

Ethan jest opisywany jako „wyczynowy sportowiec i dobry uczeń w Mystic Falls High School”

Relacje

Wystąpienia

Wampiry: Dziedzictwo

Sezon 2

Sezon 3