FANDOM

Rozbuduj!

Druga Strona była tajemniczym wymiarem, gdzie przebywają duchy zmarłych istot nadprzyrodzonych. Została ona stworzona przez Qetsiyah, która pragnęła, by jej ukochany Silas po zażyciu lekarstwa na nieśmiertelność mógł wraz z nią spędzić całą wieczność po Drugiej Stronie. Po raz pierwszy wspomniane zostało o tym przez Annę, kiedy zjawiła się jako duch i powiedziała do Jeremy'ego, że jest całkiem sama po "Drugiej Stronie". Anna przyznaje, że nie wie jak to oficjalnie się nazywa. To miejsce jest rządzone przez duchy. W finale 5 sezonu zostaje zniszczona a wraz z nią umierają Damon i Bonnie.

Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Qetsiyah stworzyła Drugą Stronę by uwięzić duszę swoją i Silasa, by spędzić z nim wieczność i by odseparować go od Amary.
  • Według Masona w Ghost World, Druga Strona powstała, by być nadprzyrodzonym czyśćcem dla istot nadprzyrodzonych, by uniemożliwić im zaznanie spokoju.
  • Jenna i Katherine są jedynymi nadprzyrodzonymi osobami, które nigdy nie były na Drugiej Stronie.
    • Jenna zaznała spokoju od razu po swojej śmierci jako wampirzyca z rąk Klausa.
    • Katherine została wessana do Piekła po swojej śmierci jako pasażer w ciele Eleny.
  • Rose jest jedyną wampirzycą, która czuła się dobrze na Drugiej Stronie, mimo bycia skazaną na wieczność w samotności. Wynikało to z tego, że przez większość życia uciekała przed Pierwotnymi, a na Drugiej Stronie już nie musiała czuć się zagrożona.
  • W Death and the Maiden zostało ujawnione, że kotwica czuje ból na skutek śmierci każdej istoty nadprzyrodzonej.
  • Ze względu na zniszczenie Drugiej Strony, magia spirytustyczna nie może być dłużej praktykowana.
    • Wyjątek stanowi Bonnie, która w stanie wyjątkowej potrzeby, otrzymała wsparcie ze strony wszystkich swoich przodków by przekierować ogień z piekła.
  • Caroline Forbes, Niklaus Mikaelson, Elijah Mikaelson, Rebekah Mikaelson, Freya Mikaelson, Marcel Gerard, Davina Claire, Sophie Deveraux i Cami o'Connell to jedyni głowni bohaterowie, którzy nigdy nie byli na Drugiej Stronie.