Rozbuduj!

Wiesz dla czego byłem na cmentarzu, i dlaczego tylko tego dnia biorę wolne? Bo oddaję hołd ojcu i młodszej siostrze zamordowanym przez wampira, na którego cześć nazwano tę bibliotekę. Teraz spędzam tu każdy dzień, przez cały rok kocham swoją pracę, ale w dzień pamięci nie mogę patrzeć na to miejsce.
—Dorian do Kaleba[źródło]

Dorian Williams to postać cykliczna w ósmym sezonie Pamiętników Wampirów i w serialu Wampiry: Dziedzictwo. Początkowo był studentem i stażystą okultyzmu, który pracował z Alarickiem Saltzmanem i Peterem Maxwellem. Gdy Alaric wraz z Caroline otworzyli szkołę Salvatore Boarding School for the Young & Gifted, został w niej nauczycielem i bibliotekarzem. Przez wiele lat z poświęceniem wykonywał swoją pracę. Po jakimś czasie zdecydował się odejść dla bezpieczeństwa. Został jednak dyrektorem w Mystic Falls High School. Dorian jest także żonaty z czarownicą Emmą Tig.

Wczesne lata życia

Niewiele wiadomo o życiu Doriana nim został stażystą Alarica. Wiadomo, że był zaprzyjaźniony z Georgie i jest bardzo dobrze wykształcony. Rodzina Doriana padła ofiarą szaleńczego mordu wykonanego przez Stefana Salvatore w 2010 roku, gdy Stefan przebywał wraz z Klausem. Salvatore użył na Dorianie perswazji by ten uwierzył, że jego ojciec i siostra zginęli za sprawą pożaru domu.

Pamiętniki Wampirów: Sezon 8

The Originals: Sezon 5

Dorian widziany jest w odcinku Where You Left Your Heart, w Szkole Salvatore gdzie po samobójstwie jednego z uczniów i po wycieknięciu prawdy, że Hope podła mu swoją krew by przemienić go w hybrydę, Dorian puka do pokoju Hope i informuję ją, że dyrektor szkoły Alaric Saltzman chcę ją zobaczyć w swoim gabinecie i prosi ją by spakowała swoje rzeczy gdyż wraca do domu.

Wampiry: Dziedzictwo

W This is the Part Where You Run Dorian widziany jest po raz pierwszy w klasie, kiedy zastępuje nauczyciela magii chemicznej. Tam naucza uczniów, o możliwym łatwym przekręceniu zaklęcia miłosnego co daje niemiły skutek. Następnego dnia informuje Alaricka o kradzieży starożytnego artefaktu, którym był nóż z XII w.. Alarick podejrzewa Landona Kirby.

W Some People Just Want To Watch The World Burn odbywa się coroczny mecz piłki nożnej, w której bierze udział szkoła Salvatore przeciw lokalnej szkole Mystic Falls. Dorian zostaje trenerem w meczu drużyny Stallions i przed rozpoczęciem rozgrywki prosi o sprawiedliwą grę obu drużyn. Później podczas meczu dostaje telefon od Alaricka, który informuje go o kobiecie piromance. Dorian udaje się do biblioteki i daje mu znać, że poszuka informacji na ten temat. Po jakimś czasie oddzwania do Rica i wyjawia, że kobieta w rzeczywistości jest smokiem. Mówi także, że do pokonania jej potrzeba odwagi oraz miecza. Potem powraca na boisko na mecz, który właśnie się skończył. Szkoła Salvatore przegrywa spotkanie. Chwile potem pomiędzy uczniami rodzą się zamieszki, które doprowadzają do bójek. Dorian próbuje rozdzielić obie drużyny. Wieczorem rozmawia z Alarickiem o dzisiejszych wydarzeniach, Alarick wyznaje, że boi się tego co jeszcze mogą spotkać.

W We're Being Punked, Pedro Dorian prowadzi zajęcia grupowe czarownic i wypytuje o Penelope Park. Chwile potem otrzymuje od Lizzie niezręczną lecz szczerą odpowiedź. Następnie otrzymuje wiadomość, że Alarick chce widzieć Lizzie, Josie i Hope w swoim gabinecie, Dorian przekazuje im, że muszą udać się do dyrektora. Następnego dnia, Dorian pełni rolę opiekuna podczas prac społecznych w mieście w Mystic Falls. Później otrzymuje telefon od Alaricka, że do szkoły przybył nowy potwór gargulec. Dorian informuje, że poszuka informacji na jego temat.

Potem studiuje historię potwora gdy nagle zjawiają się Josie i Hope, które informują, że wiedzą, że coś się dzieje i chcą udać się do szkoły. Dorian nie jest temu przekonany lecz potem ulega i pozwala im wrócić, powierza im także informacje jak zabić gargulca. Wieczorem Alaric powierza Dorianowi nóż, na który polują potwory. Dorian informuje, że zabierze go w bezpieczne miejsce i zadzwoni jak pojawi się coś nowego.

W Hope is Not the Goal Dorian widziany jest pod koniec odcinka kiedy to od kilku dni mieszka w domu w lesie i przechowuje starożytny nóż. Gdy dzwoni do niego Alarick informuje go, że może powrócić do szkoły. Nagle jednak Dorian słyszy hałas i, po chwili zauważa nowego potwora.

W Malivore Dorian zastawia pułapkę na nowego potwora, którym okazuje się Driada. Kobieta wpada w zasadzkę, zaś Dorian dzwoni do Alaricka i informuje, że znalazł potwora, który potrafi mówić. Następnie próbuje rozmawiać z Driadą. Gdy zjawia się Alarick, kobieta mówi, że zacznie mówić gdy Ci sprowadzą jej dawną miłość. Dorian nie jest temu chętny lecz Alarick zgadza się pójść na ustępstwo.

Później Dorian z pomocą Bonnie odnajduje Oliwera, który jest miłością Driady. Okazuje się jednak, że ten nie pamięta kobiety i nie wie kim jest. Driada próbuje przypomnieć mu spędzone wspólnie chwile, lecz ten nadal nic nie pamięta zaś ujawnia, że ma żonę i własne szczęśliwe życie. Gdy Oliwer odchodzi, Dorian wraz z Rickiem próbuje przekonać Driadę do mówienia. Kobieta dopiero wieczorem zgadza dotrzymać danej umowy i zaczyna opowiadać o bezkresnej ciemności która ją nawiedziła. Driada wyjawia, że coś kazało jej odnaleźć nóż gdyż wtedy będzie wolna. Następnie łamie zaklęcie bariery, które ją więzi i próbuje zdobyć nóż. W jednej chwili jednak Dorian łapie kusze i strzela do Driady. Kobieta zaczyna powoli umierać. Dorian zabiera ją na polanę i przeprasza za to co się stało. Driada wybacza mu i ujawnia, że miejsce o którym wspomniała nazywa się Malivore, chwile potem umiera. Dorian następnie obserwuje jak kobieta zamienia się w wielką płaczącą wierzbę.

W Mombie Dearest Dorian zostaje wezwany przez Alaricka podczas gdy on celuje do swojej zmarłej narzeczonej. Dorian chce przesłuchać Jo i prosi Alaricka by jej nie zabijać. Alarick niechętnie zgadza się. Potem Dorian wraz z Emmą decydują się zabrać nóż zdala od szkoły Salvatore. Następnie po telefonie od Alaricka, okazuje się, że Jo tak naprawdę nie była sobą i pragnęła noża. Dorian jednak nie zgodził się na przywiezienie go.

W nocy wkrótce po ponownej śmierci Jo, Dorian przybywa do Alaricka. Ten mówi, że zabije potwora odpowiedzialnego za wskrzeszenie Jo. Chwile potem z ciemności wyjawia się demoniczna postać, która ogłasza się nekromatną. Alarick i Dorian czują się jednak zakłopotani i lecz dają do zrozumienia, że nie kojarzą takiej osoby. Nekromanta zdezorientowany informuje, że przybył po nóż, tymczasem Alarick bierze łopatę i uderza nią najnowszego potwora co skutkuje, że ten mdleje.

W Death Keeps Knocking On My Door  Dorian rozmawia z Hope i mówi jej, że nie znalazł niczego o Nekromancie gdyż podobnie jak inne potwory z Malivore został wymazany z historii. Hope chce jednak by ten wciąż przejrzał dostępne starożytne księgi gdyż uważa, że Nekromanta jest zbyt niebezpieczny. Dorian wyjawia wtem, że nie pracuje w dzień pamięci gdyż oddaje hołd bliskim zmarłym. Oznajmia jednak, że zajmie się tym kolejnego dnia. W następnym dniu Dorian przebywa na cmentarzu i otrzymuje telefon od Alaricka, który informuje, że Hope uwięziła go w gabinecie i sama negocjuje z Nekromantą. Dorian zbywa go jednak gdyż uważa, że to jego jedyny wolny dzień w roku.

Później widząc Kaleba i MG jest zdziwiony i decyduje się iść za nimi. Chwile potem przyłapuję ich gdy Ci żywią się ludzką krwią. Widząc MG, który nie może się opanować, Dorian szybko reaguje i usypia go strzykawką. Następnie powraca z Kalebem i nieprzytomnym MG do szkoły i jest zły za ich zachowanie. Później tłumaczy Kalebowi kim jest rozpruwacz i wyjawia historię swojej rodziny, która została zamordowana przez Stefana Salvatore. Kaleb słysząc to żałuje swojego zachowania.

Osobowość

Dorian przyjmuję bardzo spokojną i opanowaną postawę, którą pokazuję wiele razy. Nie raz udowodnił jak wielką ma wiedzę w tematach nadprzyrodzonych i okultystycznych. Swoją mściwą stronę ukazał gdy przypomniał sobie, że jego rodzina nie zginęła w wypadku lecz została zabita przez wampira Stefana Salvatore i chciał sprawiedliwości za czyny, które popełnił wampir. Dorian okazał jednak skruchę i postanowił nie mścić się na Stefanie.

Wygląd zewnętrzny

Dorian jest młodym mężczyzną o wysokim wzroście, który z reguły nosi ciemne ubrania. Ma krótkie czarne włosy i ciemne oczy.

Wystąpienia

Relacje

Alaric Saltzman

Ciekawostki

  • Był studentem Alarica.
  • Jego ojca i młodszą siostrę zabił Stefan Salvatore.
  • Jest bardzo kompetentną osobą w sprawach nadprzyrodzonych i okultystycznych.