FANDOM

Daniel Andrew Sharman to angielski aktor, który gra Kola Mikaelsona w ciele Kaleba  w drugim sezonie serialu The Originals.

Biografia

Daniel rozpoczął swą przygodę z aktorstwem, gdy miał dziewięć lat. Wówczas zgłosił się na przesłuchania do najbardziej elitarnego brytyjskiego teatru, Royal Shakespeare Company i został wybrany spośród setek dzieci. Wystąpił w dwóch spektaklach: w The Park w 1995 roku (miał 9 lat) i w Makbecie w 1996 roku (miał 10 lat). Gdy skończył 16 lat, zagrał w objazdowej sztuce The Winslow Boy.

Uczęszczał do prywatnej szkoły z internatem, Mill Hill School, gdzie był znany jako Dan Sharman oraz do Arts Educational School. Obie placówki mieściły się w Londynie, gdzie Daniel mieszkał. W tamtym czasie zagrał w spektaklu Kvetch, który został wystawiony na słynnym Edinburgh Fringe Festival. W latach 2004-2007 Sharman studiował na londyńskiej Akademii Muzyki i Sztuk Teatralnych, zdobywając tytuł bakalaureata.

Światową sławę zyskał dzięki roli boga wojny, Aresa, w filmie "Immortals. Bogowie i herosi", a także dzięki serialowi "Teen Wolf: Nastoletni wilkołak", w którym zagrał Isaaca.

Filmografia

Rok Serial/Film Rola Liczba odcinków
2014 Drone Matt Collier
2014 The Originals Kaleb/Kol Mikaelson TBA
2012-2014 Teen Wolf: Nastoletni wilkołak Isaac Lahey 31
2013 When Calls the Heart Edward
2012 Kolekcjoner Basil
2011 Immortals. Bogowie i herosi Ares
2011 The Nine Lives of Chloe King Zane 2
2011 The Sexy Dark Ages -
2011 The Last Days of Edgar Harding Harry
2009 Lewis Richard Scott 1
2007 Starting Over Alex Dewhurst
2003 Judge John Deed Andy Dobbs 1

Życie prywatne

Daniel kibicuje drużynie piłkarskiej - londyńskiej Chelsea. W roku 2013 był w związku z Crystal Reed - aktorką, z którą grał w serialu Teen Wolf.

Ciekawostki

  • Ma 1,85 m wzrostu.

Galeria