FANDOM

Dawno temu, rodowody wilkołaków były sobie odległe, czyż nie? Niektóre posiadały szybkość, inne siłę, jeszcze inne potrafiły wyczuć wroga z odległości kilku kilometrów. Aby zyskać nowe właściwości, szaman musiał odprawić rytuał. Musiał złączyć węzłem małżeńskim alfy z dwóch różnych rodów, a wtedy niezwykłe zdolności zostawały dziedziczone przez wszystkich, którzy uczestniczyli w tym rytuale.
—Jackson o rytuale.[źródło]
Ceremonia unifikacji to rytuał praktykowany pomiędzy stadami wilkołaków na przestrzeni ostatniego tysiąclecia. Jego początki datuje się na X wiek, kiedy rodowody łączyły się w celu uzyskania niezwykłych zdolności i umocnienia się w hierarchii. Podczas uroczystego spotkania członków watah prowadzonego przez szamana lub czarownika, siły stad unifikują się, czyniąc grupy silniejsze niż kiedykolwiek. Staje się to za przyczyną małżeństwa alf - przywódców watah. Taka ceremonia po raz pierwszy w serialu odbyła się w odcinku I Love You, Goodbye.

HistoriaEdytuj

W 1990 roku Klan Wilkołaków Półksiężyca postanowił, że nowo narodzeni potomkowie dwóch najznakomitszych rodów - Andrea Labonaír oraz Jackson połączą się węzłem małżeńskim i umocnią jedność stad. Rebelia zniszczyła plany stad - większość wilkołaków wyginęła. Mały Jackson pozostał na bagnach, gdzie na niego i na jego rodzinę została narzucona klątwa, natomiast Andrea trafiła w ręce Marcela, który z pomocą Ojca Kierana przekazał ją do adopcji.

The OriginalsEdytuj

W The Brothers That Care Forgot, Hayley odnalazła księgę, w której opisana była ceremonia. Wpadła na pomysł, że rytuał mógłby sprawić, iż pierścienie księżycowe przestaną być potrzebne, ponieważ jeśli weźmie w nim udział, użyczy wilkołakom swej hybrydziej umiejętności kontrolowania przemiany nawet podczas pełni księżyca.

W Gonna Set Your Flag On Fire, Jackson oświadczył się Hayley, a ona przyjęła jego oświadczyny.

W Brotherhood of the Damned oraz Sanctuary na bagnach odbywały się rytuały, mające zbliżyć do siebie przyszłych małżonków. Były to m.in. ceremonie, podczas których Hayley i Jackson wyznawali sobie swe największe tajemnice.

W I Love You, Goodbye, w posiadłości Mikaelsonów odbyła się uroczysta ceremonia unifikacji, w trakcie której Hayley oraz Jackson zostali połączeni węzłem małżeńskim, a moc hybrydy udzieliła się zgromadzonym wilkołakom, co ujawniło się, gdy ich oczy zalśniły.

Przysięga małżeńskaEdytuj

Podczas ceremonii małżonkowie wypowiadają słowa tradycyjnej przysięgi:

Jackson: "Ślubuję cię czcić i ochraniać ponad wszystko inne."
Hayley: "Dzielić z tobą błogosławieństwa i ciężary. Być twym obrońcą oraz mistrzem."
Jackson: "Być twym pocieszeniem, twoją świątynią i do końca wspólnego życia..."
Hayley: "Być twoją rodziną."
Jackson: "Być twoją rodziną."
— Słowa przysięgi.[źródło]

CiekawostkiEdytuj

  • Małżeństwo zawarte przez alfy musi być prawdziwe i czyste.
  • Mówi się, że Hayley może użyczyć drugiemu stadu także swej innej niezwykłej zdolności - nieśmiertelności.

GaleriaEdytuj